Monday, July 5, 2010

Sweets for my sweet


Här är det mest bröllopsplanering, katastroftankar och andra brudrelaterade sysslor som upptar tiden. I förrgår blev jag mer än lovligt överraskad av ett gäng kvinnliga 80-talsjoggare när jag och Erik var ute på en löptur alldeles för tidgt på morgonen för min smak. Efter chocken och min panikartade instinkt om att fly fältet var det bara att gilla läget och hänga med på upptåg dagen lång inom ramen för det som varje blivande brud måste genomgå. Möhippa de luxe. Trots mina farhågor hade jag slutligen en fantastisk dag med bästa vännerna och systrarna. Jag ska se om jag får ta del av några bilder sedan att visa er.

Men över till rubriken. Vi har bestämt oss för bröllopstårtan. Trots att vi två gånger har varit på konditoriet på en för möte utsatt tid utan att konditorn verkar ha haft en susning om att ett sådant möte skulle ske, har vi ändå slutligen lyckats göra en beställning. En mer tillknäppt person får man leta efter men lyckligtvis verkar han vara en sjuhelvetes konditor, och det är i det här läget det enda jag bryr mig om.

Tårtan på bilden har inget med vår tårta att göra men den är hemskt söt tycker jag. Dessutom är jag högst förundrad över hur man åstadkommer en tårta i flera våningar utan en tårtställning. Alltså, visst finns det mer fascinerande mysterium här i världen, som svarta hål, den mänskliga hjärnan och internet, men ändå liksom. Hur som helst så tror jag att vår tårta kommer att bli ljuvlig. Inga detaljer kan avslöjas men den är baserad på tre av de bästa ingredienserna jag vet.

7 comments:

  1. Jag hoppas att du hade en rolig och minnesvärd möhippa!
    Kan just tänka mig att det är mycket att göra inför det stundande bröllopet - inte långt kvar nu! Är så nyfiken på alla detaljerna.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad härligt! Låter som om vi är i ungefär samma fas, katastrof och härlighet. Nu vill jag bara att dagen ska vara här. Dagen på ett nytt kapitel i livet.

    ReplyDelete
  3. Vilken tur att ni fick till en träff till sist.
    Ser med spänning fram emot att få se den.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Toppen att möhippedagen blev lyckad!
    Ska vi se om vi kan få till en dag med alla systrarna och efterfira M:s födelsedag?
    kram

    ReplyDelete
  5. Ah jag vill gärna se lite bilder fran möhippan! Och vad skönt att ni beställt tarta, en grej till att ticka av.

    Jo visst var jag hästtjej, ända upp till 20 ars aldern.Men sen jag bor utomlands har jag inte alls ridit. London och Paris är ju inte direkt idealt.. och svindyrt dessutom. Men här är det mer tillgängligt, har en ridskola bara 4 km fran oss som ger privatlektioner. Sa nu ska jag ta tag i det till hösten! Längtar :)

    Har varit dalig pa att lämna kommentarer den senaste tiden. Livet har varit ganska tufft, men nu är vi pa fötter igen. Och du vet att jag alltid uppskattar dina fina rader hos mig.

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete
  6. hihi...jag kan minsann göra våningstårta UTAN ställning:)

    Jag önskar såååå att jag bodde närmare er så att jag kunde vänta utanför vigseln och få se er.....ni kommer vara så ofattbart vackra...och lyckliga och allt det där skimrande:)

    Jag älskar att läsa dina kommentarer...tack!!! men du...medelmåtta? du??? inte det minsta...det får du minsann ändra i presentationen!

    kramar

    ReplyDelete
  7. Ellinor: Ja den var riktigt rolig! Ja en del planering blir det men mycket är klart redan , det är skönt.

    Sandra: Precis så är det!

    Carina: Det kommer att drösa bilder efter bröllopet tror jag :)

    Jess: Ja tusen tack!

    Lisa: Känn aldrig så, man orkar när man orkar, så är det bara. Jag lovar fler bilder framöver :)

    Maja: Tack och tack detsamma!! Medelmåtta syftar mest på cybervärlden. Jag är lite som de flesta andra här, skriver om ditt och datt och inte fokuserat på en enda sak. I verkligheten är jag förstås ingen medelmåtta ;)

    Kramar

    ReplyDelete