Monday, July 26, 2010

Something old


Paris största lopp- och antikmarknad blev en ny upplevelse för mig. Visst har jag provat loppisen vid ändhållplatsen till Métro nr 4 - Porte de Clignancourt förut, men jag har helt missat den guldgruva som väntar om man fortsätter djupare in på området. Magnus vänner tipsade och det var himmelrike. Man tar helt enkelt métron till stationen Garibaldi, ligne13. Väl där går man in på rue Kléber och tar sedan till vänster in på rue des Rosiers, et voilà, vous y êtes! Sen är det bara att vika in på de små marknaderna som kantar gatan ner till stora, stora Marchés Paul Bert, 110 rue des Rosiers. Nästa gång är det vi som åker dit med en stor lastbil och fyller den med vackra möbler från svunna tider. Den här gången blev det något gammalt till bröllopet, ett vackert set med armband och halsband i silver.

5 comments:

  1. Du kan få hyra en lastbil av mig men det kostar 1 miljon! ;)
    Ärligt talat så följer jag med om man kan hitta så fina saker där!!
    kramar

    ReplyDelete
  2. Oh, vilken gulgruva. Kanske skulle ta en lastbil hem istället för flyg ;)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Ååååååh....jag vill ha alltihop....sicken smak du har tjejen:)

    Hoppas hoppas hoppas att du eller ni kommer uppåt snart...eller att jag kanske en vacker dag kan få mammaledigt och åka ner å bara strosa, tjattra och vara:)

    kramar

    ReplyDelete
  4. Du har en award att hämta hos mig :)

    ReplyDelete