Friday, July 23, 2010

Njutbar planering


I tisdags hämtade jag en sommarfin nybliven tvåbarnsmamma, hennes lillkille och lilla taxen Hilma vid tåget för att resten av dagen njuta solen i Malmö, prova bröllopsfrisyrer och slutligen sitta på en ljummen uteservering, viska hemlisar och äta vegetarisk sushi. Uppsättningen blev sommarflott tack vare magiska fingrar och en utomjordiskt snäll bebbe som sussade sött i soffan. Kvällen var precis lagom full av nytt och gammalt, rosa vin och vänskap som håller för alltid.

Onsdagen bjöd på ännu en stekhet dag och det passades på att låta den himmelsblå sträcka på sig hela vägen ut till syaffären utanför staden för att införskaffa fler meter till brudklänningen. Söta sömmerskan och jag snackade klänningar, oförskämdheter och tog vätskepaus halvvägs ut och jag tror att resultatet kommer att bli en fullträff.

6 comments:

  1. Vad härligt det låter och supermysigt. Hoppas du får en toppenhelg sötis. kramar Linda

    ReplyDelete
  2. Åh, jag ser att du har hittat till Greenweddingshoes-bloggen! Helt fantastiskt underbar inspiration för både brudpar & fotografer.
    Lycka till med ditt bröllop!

    Annelie:)

    ReplyDelete
  3. Oh, det skall bli så spännande att se dig stå brud.
    Vad du än har på dig och åt vilket håll håret än står, så kommer du att vara slående vacker!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag är helt övertygad om att med en tax i sällskap så kan det helt enkelt inte bli annat än en lyckad dag. Jepp, jag är en taxtjej! ;-D
    Börjar bli nyfiken på bröllopsklänningen..

    ReplyDelete
  5. När är den stora dagen, är det långt kvar? Säger som de andra, ser verkligen fram emot att förhoppningsvis få se hur all planering blir till verklighet!

    Fint sagt om min bild och mitt hem. Visst kan man välja precis vad man vill fotografera och visa, men jag tycker väldigt mycket om min lägenhet, den är nog faktiskt lite speciell som du säger. Det är lätt att bli hemmablind, men det är ju viktigt att man trivs. Ett tag länge nu har jag inte tänkt så mkt på inredning och så, men det senaste har det börjat krypa lite i mig med lust att förändra, även i det lilla. Oj vad jag hade mkt att säga om det, kanske dags att jag sätter lite igång istället :-)

    kram Camilla

    ReplyDelete
  6. Fröken Isaksson: Ja det är riktigt kul nu!

    Annelie: Javisst är den alldeles magisk!

    Ellinor: Tack! Lika gullig som alltid!

    Fröken Fräken: Visst är taxar helt underbara? den här är hur söt som helst!

    Camilla: 14 augusti är datumet :)

    Kramar

    ReplyDelete