Tuesday, July 6, 2010

It's raining kids


Det fullkomligt ramlar ner bebisar från himmlen här, eller var de nu kommer ifrån. Jag träffade i helgen i samband med möhippan en femte nya bebisen i vår bekantskapskrets i år, min fina Kristinas lilla söta Malte. Egentligen är det märkligt att jag inte träffade honom förrän nu med tanke på att han föddes fyra timmar efter det att jag träffade Kristina senast.

Hon och jag hade en lugn dag på stan, införskaffade smink och provsminkade mig inför bröllopet. Hennes kille och son och min Erik anslöt på kvällen för att äta middag. Ett par timmar senare, efter god mat och trevligt sällskap skulle värdparet gå och lägga sonen, då Kristinas kille plötsligt men helt lugnt ropar från hallen:

- Emelie och Erik, kan ni hjälpa till lite, vattnet gick just.

Sagt och gjort, Kristinas väska var som tur var färdigpackad och vi åkte lemmeltåg in till sjukhuset i staden som ligger en bit bort. Väl på plats vid förlossningsentrén tackade vi för en trevlig kväll och önskade lycka till. Fyra timmar senare får vi sms om att allt gått bra och Malte nu kommit till världen, två veckor för tidigt men frisk som nötkärna och helt makalöst söt förstås!

                                                                                                                     Bilden lånade jag av Kristina

9 comments:

  1. Varför blir jag så rörd och tårögd när jag läser såhär fin text.
    Lika underbart vacker som den förra bebisbilden:)
    Malte, vilket vackert namn.
    Möhippan, vill höra ännu mera.
    Kram i solskenet/ Kristina

    ReplyDelete
  2. Vad härligt med nya liv!!!

    SV: Jag gillade även film nummer två men trea var klart bättre.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Ja, det råder sannerligen babyboom detta året, men det är ju så mysigt!
    Kanske är det snart er tur?
    Kram

    ReplyDelete
  4. Ja, det råder sannerligen babyboom detta året, men det är ju så mysigt!
    Kanske är det snart er tur?
    Kram

    ReplyDelete
  5. Ja, det bokstavligen regnar bebisar;) Bebislycka!

    Jag tror att jag förstår precis vad du menar. Förväntningar, farhågor. Hur är det nu och vad blir det sen, kommer det vara annorlunda? Jag tror att all spänning och alla onödigt höga krav och förväntningar kommer släppa och det som finns kvar är vår bas; kärleken. Och så en härlig bröllopsresa. Den 21 augusti är vårt datum, vilket är ert?
    Det känns skönt att vi är fler i samma fas. Som om "jag är inte ensam liksom" =).
    Stor kram

    ReplyDelete
  6. Söt som socker är han, lille Malte!

    ReplyDelete
  7. Vilket litet underverk :).kram kram

    ReplyDelete
  8. Håller med, det känns som om att det är bebisar överallt :) Jag har en bekant som åkte in sent i går kväll :) Och lite bebissjuk blir man :)

    ReplyDelete
  9. Kristina: Det är vackert med liv, visst är det. Möhippan kommer förhoppningsvis!

    Carina: Visst är det!

    Ellinor: En sak i taget tror jag. Nu är det bröllopsfokus!

    Sandra: Precis. 14 augusti är vårt, en vecka tidigare allltså.

    Jess: Eller hur!

    Fröken Isaksson: Ja visst är han!

    Sandra - en liten...: Ja visst är det så, så länge de är söta, tysta och snälla ;)

    Kramar

    ReplyDelete