Sunday, June 13, 2010

A year went by


Efter tre dagars sängliggande kunde jag lyckligtvis vara med och fira avslutningen i fredags. Det var fint att få ta avsked från mina härliga elever som jag nu har haft i ett helt år. Dessutom betydde avslutningen för mig att mitt första år som lärare är avklarat. Jag måste säga att det har gått över förväntan. Det har varit ett tufft år på många sätt och jag har lagt ner mycket tid och energi på att få saker att gå runt men det har på något vis hela tiden känts rimligt. Inte som jag befarade att det skulle bli, ett år med bara jobb och inget annat. Jag har relativt väl hållit mig till 45 timmar i veckan även om det bråda veckor har blivit ett par timmar mer. Men nu betalar sig övertiden och från och med torsdag kan jag se fram emot åtta veckors härlig semester.

Igår firades även avslutningen med dam- respektive herrmiddag med kollegorna. Vi var 22 tjejer/kvinnor/damer som träffades i en kollegas uterum och åt god middag, smarrig marängsefterrätt, drack vin, sjöng sånger, dansade till gamla godingar och badade i poolen. Hrm, kanske inte det smartaste med tanke på min hals men, men, är det fest så är det. Jag kom hem runt fyrasnåret med ett par solglasögen och en sjal mindre men med 5000 spänn i plånboken. Jag hade visst tryckt en nolla för mycket på bankomaten...så kan det gå. Lyckligtvis hade jag plånboken med hem och sjalen och glasögonen får jag säkert på jobbet imorgon.

8 comments:

  1. Grattis till ditt första år!
    Det andra blir lättare!
    kram

    ReplyDelete
  2. Det är verkligen en mardröm det där med att ta ut pengar i automaten. Jag är lika nervös varje gång :)

    Tack för idag! Det var jätte trevligt att träffas även om vi var tvungna att hasta vidare.

    Kram

    ReplyDelete
  3. Det är en prestation som är värd att fira. Just detta året kommer du komma ihåg allra bäst av alla.
    Vilken tur att du kunde vara med.

    SV: Nej jag har inte provat något ännu. Bara tittat på de vackra bilderna och det har vattnats i munnen.

    Kram
    Carina

    ReplyDelete
  4. Grattis till första året som lärare! Nu får du din välförtjänta semester :)
    Det är egentligen konstigt att bankomaten inte frågar "är du säker på att du vill ta ut x antal tusen" när det handlar om så stora summor... Min brorsa gjorde samma misstag en gång när han var och hälsade på och dessvärre gjorde han sedan även misstaget att shoppa upp alla pengarna (5000kr) på stan.. När man ändå hade lite som skramlade i plånkan eller nåt :) Men det var iaf han själv och ingen tjuv som använde upp pengarna.
    Kram

    ReplyDelete
  5. Grattis till första året avklarat. Kramar Linda

    ReplyDelete
  6. Underbar pläd nedan!!!!

    och grattis till att ha fullgjort första året som lärare....en av dom allra allra bästa dessutom skulle jag tro!

    Många kramar

    ReplyDelete
  7. Ja, jag får ofta höra "jaha, du är lärare... då är man ju jämt ledig" :-P De skulle bara veta hur många timmar man lägger ner i veckan! Och sommarlovet, det har man ju faktiskt arbetat in. Eftersom man har 45 h arbetsvecka. Det svåra är ju att lyckas hålla sig till bara 45 h i veckan! Inte tvärt om.
    Vad roligt att höra att året gått bra! Nu har du en skön ledighet att njuta av!

    Kram
    Lina

    ReplyDelete
  8. Gratulerar - både till avklarat förstaår och till åtta veckors ledighet. Mina fem känns alldeles för få... (okej, jag sparar ju den sjätte till i jul) Bra att man får lite tips på vad man ska tänka på till avslutning med kollegorna, vi har en sådan på torsdag kväll så jag ska hålla hårt i både plånbok och glasögon och absolut inte bada i havet...

    ReplyDelete