Monday, June 7, 2010

Timing

Värsta stressen med betygssättning och avslutningsfixande i en vecka påföljt av en helg full av fest kan bara sluta på ett vis. Just det. Jag har blivit sjuk. Halsont, feber och snuva. Jag var dessutom tvungen att masa mig iväg till jobbet idag och ta med ett lagom muntert gäng ungdomar på en plaskblöt utflykt. Jag var inte mycket mer road än vad de var och det som skulle bli ett sista mysigt farväl med klassen i solen blev istället en halvdag i hällregnet innan vi till sist gav upp och åkte hem.

Väl tillbaka åkte jag snabbt tillbaka till boet och bäddade ner mig i soffan i vilken jag stannat tills nu. Erik har varit hemma och pysslat om mig hela kvällen så jag har knappt behövt lämna min plats i hörnan. Nu blir det sängen och tummar hålls för att det jag åkt på är någon slags endagsinfluensa. Kanske inte så troligt men med vilja kan man komma långt. Så länge kikar jag tillbaka på helgen då sommaren äntligen kom.



 Smyge med finaste vännerna och gott från Fiskrökeriet.





Årets första dopp, ett glas rosé och smaskig grillmat hemma hos systern och hennes familj.

7 comments:

  1. Vackra minnen torde hjälpa tillfrisknandet på traven.
    Hoppas att du känner dig bättre idag!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Oh... Det ser inte alls dumt ut! Hoppas du känner dig bättre!

    ReplyDelete
  3. Åh jeesus så fina bilder! :) Jag vill liksom bara hoppa in där och vara med!

    Jobbigt med stressen och att känna förkylningssymptom. Håller alla tummar att det går över snabbt och bara är nåt tillfälligt. (lite komiskt att verifikationsordet här neden är just: stress)

    Semestern har varit underbar och främst för att jag fick dela den med någon speciell, som du säkert förstod :)

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga sommarbilder. Nu är den här, fantastiskt. Krya på dig.

    Kul att hitta hit!

    ReplyDelete
  5. Ellinor: Åh låt oss hoppas det!

    Sara: Jag tror att det är på bättringsvägen men idag fick jag stanna hemma.

    Annika: Tack, det var verkligen mysigt och när solen lyser blir till och med mobilbilder bra.

    Det är bara en förkylning och den går säkert över snart.

    Vad härligt att du har haft en sådan bra semester, det glädjer mig väldigt!

    Alexandra: Välkommen hit! Ja nu hoppas vi att vi får gehålla sommaren ett tag!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete
  6. vilka vackra foton! och vad gott med lax :-) Njut av sommaren!

    ReplyDelete