Wednesday, June 9, 2010

Kanelsnäckor


Inför avslutningsveckan bakade jag hundrafemtio kanelsnäckor som jag skulle bjuda mina fina elever på vid respektive sista lektion. Då jag sedan två dagar ligger hemma med feber, halsont och rinnande näsa har jag nu istället fått fylla hela frysen med de smarriga bakverken. Med andra ord kan man vänta sig att bli bjuden på fika om man kikar in hemma hos oss i sommar. Nu håller jag tummarna för att jag ska kunna vara med på avslutningen på fredag. Det hade varit så tråkigt att missa.

5 comments:

  1. Åh så goda de ser ut! Jag bakade också i går, kardemummabullar :) Håller tummarna för att du blir frisk snart.

    ReplyDelete
  2. Jag kommer ju ner i helgen och en kanelbulle är aldrig fel ;)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hur dags ska jag komma? De där bullarna ser verkligen goda ut.
    Krya på dig!
    Kramar
    mamma

    ReplyDelete
  4. SV: Jag är nog ganska dålig på det där med att bara vara. Jag njuter av det en timma eller två, men sedan kryper rastlösheten sig på.
    Jag har dock fortsatt med min boktrave, vilken jag hoppas kunna lätta lite på nu under sommaren. Senare i em. ska jag dock storstäda här hemma (det behövs alltid).

    En fika på söndag låter jätte trevligt :) Vilken tid skulle passa?

    Kram

    ReplyDelete
  5. Dessa bullar ser fantastiska ut!!!
    Vilken otur för dig att du är sjuk under avslutningsveckan i skolan. Det är en skön period. Hoppas du kan vara med p fredag.
    Krya på dig!
    Kram
    Carina

    ReplyDelete