Monday, June 14, 2010

Bloggdejt


Vi glömde fotografera igår, både jag och min dejt, inte klokt, två vana bloggerskor och så var det ingen som kom på att det där obligatoriska bloggfotot måste tas! Nåja, som Ellinor skrev när jag messade henne efter att vi skiljts åt, då får vi väl skriva tusen ord istället ;). Haha, såklart, det är ju så man får beskriva om bilder inte finns.

Vi tog en mycket mysig fika på ett kafé som heter Pronto beläget på Lilla Torg. Tanken från början var att gå till Lilla Kafferosteriet, ett gemytligt litet ställe med supergod frukost och ännu godare kaffe. Tyvärr hade de den dåliga smaken att inte öppna förrän 11 och eftersom vi var lite tidspressade fick det bli detta alternativ. Helt okej men inte ett av måstena i Malmö. Lite synd eftersom jag hade velat visa Ellinor och Daniel ett av mina favoritställen men, men, det viktigaste var att vi fick fika och prata och träffas.

Återigen förundras jag över hur enkla de här träffarna är. Så väl vi känner av vem vi gillar som personer genom den kontakten vi har i bloggvärlden. Det är så fint att ta en kaffe, få prata om ditten och datten och se varandra i verkligheten när man är på genomresa i någon annans stad. Jag hoppas på fler sådana tillfällen, gärna med härliga Ellinor!

5 comments:

  1. Supermysigt! Har ännu inte varit på någon bloggdejt, men det verkar ju onekligen som något man vill prova. Så många fina människor som man lär känna genom bloggarna.
    Hoppas du har en trevlig kväll.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vi lär oss av våra misstag och nästa gång kommer det att vara kameran som åker fram direkt efter det obligatoriska "hej:et"

    Det var i alla fall jätte trevligt att träffas och precis som du skriver, förundras även jag över hur lätt det är att träffa någon som man aldrig tidigare träffat, men ändå känner väl på något vis.

    Jag kommer absolut att komma tillbaka till Malmö - det var en fin stad och då hoppas jag att vi kan gå till Kafferosteriet :)

    Kram

    ReplyDelete
  3. Men gud så härligt att träffas sådär över en fika. Bilden du visar ser bara helt underbar ut. Blir sugen på en riktig italiensk espresso :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Åh vad roligt att träffa en bloggkompis. Det är som du säger, så himla lätt :). Hoppas du har en toppendag.kramar Linda

    ReplyDelete