Friday, May 7, 2010

Tirups Örtagård


 Just nu längtar jag efter att få göra i ordning på vår balkong som har varit under belägring de senaste fem månaderna. Det påverkar en mer än man kan ana att bo inkapslad i plast och byggnadsställningar i nästan ett halvår. Som tur är kommer denna tid i mörker att resultera i en nästan dubbelt så stor balkong för vår del, men just nu känns det mer fjärran än någonsin.

För ett par helger sedan var vi ute på Skånetur och svängde inom mysiga Tirups Örtagård för fika och inspiration. Jag ville helst av allt proppa bilen full av pelargoner, kryddor och blåklockor men fick nöja mig med en fika på lavendelskorpor, chokladkaka med mynta, apelsinkaka med rosmarin och ananassalviamuffins. På Tirup vet man hur man bakar efterrätter med sting. På deras hemsida har de recept på en del av godsakerna.

3 comments:

  1. Så mysigt det ser ut. Alltid trevligt med små utflykter :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Tirups Örtagård är en oas som jag besöker flera gånger per år. Deras kakor är gudomliga!!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Tänk, jag har fortfarande inte varit där! kram

    ReplyDelete