Sunday, May 2, 2010

Saknade godingar

Första maj välkomnades tillsammans med systern och hennes familj. Alldeles för längedsedan jag träffade mina underbara systerdöttrar så det var extra mysigt att de stannade hemma och umgicks med oss hela kvällen. Både krocket och tivoli hanns med.

Ända sedan jag var liten har tivolit kommit tll byn den 1 maj. Det var mysigt att gå tillbaks till den gamla traditionen och promenera ner till nöjesfältet för en tur i en alldeles för snurrig karusell med tjejerna. Vi middagsbordet pratade vi om var tivolit hade legat när jag och min syster var små:

Jag: Ja just det, förstamajtivolit var bakom macken och by-karnevalen var nere i centrum.
Yngsta systerdottern: Va!? Fanns det en by-kannibal?!

Gissa om vi skrattade?

9 comments:

  1. Det är mysigt med syskonbarn. Det ser ut som om ni har haft en mysig dag fastän det inte dök upp några kannibaler...
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad fina bilder Emelie! Både de här och de från valborg. De fångar verkligen en känsla vilket är det absolut viktigaste med en bild enligt min mening.

    Å känslan är att du haft en riktigt bra helg! Love it!

    ReplyDelete
  3. VILKA UNDERBARA BILDER! :) Jag blir alldeles lycklig och glad :) Superkul när du delar med dig av pusselbitar från ditt liv! Det såg väldigt försommaraktigt ut att kunna sitta ute, om än med lite varmare kläder.

    Själv har jag varit ända där uppe där det fortfarande finns snö... men dock inte i sådana mängder att det gick att skida.

    ReplyDelete
  4. Så härligt att få umgås med dem och under sådana trevliga omständigheter dessutom ;)
    Hoppas nu att du får en härlig vecka.
    Stor kram!

    ReplyDelete
  5. Haha, hade glömt kannibalen!!
    kram

    ReplyDelete
  6. Det är inte lätt!

    Med min hörsel hade jag kunnat höra samma sak...Eller hörsel och hörsel, min simultankapacitet som är på max och då händer det ju att man inte alltid lyssnar så noga...

    Totoro- är han din!?! Jag älskar Totoro! :)

    ReplyDelete
  7. låter härligt! Traditioner är till för att hållas...ja dom trevliga vill säga...tivolin är aldrig fel och att få umgås med små sötongar gör det hela ännu bättre.

    Kan dessutom inte annat än hålla med camilla om dina bilder....alltid!

    kramar

    ReplyDelete
  8. Carina: Ja, haha, det var kanske till och med mysigare utan ;)

    Camilla: Tack! Vad glad jag blir för din komplimang :)

    Annika: Tusen tack söta du! Usch snö är det nog med nu tycker jag, efter Alperna är det vår som gäller för mig!

    Ellinor: Ja, det finns inget bättre än sådana här helger :)

    Jess: Hysteriskt. Och apan då?

    Linda: Eller hur, barn är så roliga!

    Anne: Ja, men det är ju ett sådant sött misstag! Ja, det är min Totoro, fick honom i julklapp förrförra året och blev magiskt glad!

    Maja: Tack, tack fina du och eller hur, det är fint med nostalgi :)

    Kramar

    ReplyDelete