Thursday, May 13, 2010

Mitt liv i titlar


Den här har jag snott från Jess. Man ska besvara frågorna utifrån boktitlar som finns i bokhyllan. Jag vet att det redan är många som gjort den och jag har tyckt det var roligt att läsa vilka fiffiga svar folk har kommit på. Det var supersvårt och tog en del tid kan jag säga!
Är du man eller kvinna?
- Kvinnan som liknade Greta Garbo
Beskriv dig själv
- Girl with green eyes
Hur mår du?
- Lyckligare än de flesta
Beskriv stället du bor på
- Vill gå hem
Vart skulle du vilja resa?
- Jorden runt på 80 dagar
Beskriv din bästa vän
- En eftersökt man
Vilken är din favoritfärg?
- Röda rummet
Hurdant väder är det just nu?
- Driver dagg faller regn
Vilken är din favoritårstid?
- En midsommarnatssdröm
Om ditt liv vore ett TV-program, vad skulle det heta?
- Samvaro, skvaller och språkets uppkomst
Vad betyder livet för dig?
- Svindlande höjder
Hurdant är ditt parförhållande?
- Den vidunderliga kärlekens historia
Vad är du rädd för?
- Hundra år av ensamhet
Dagens aforism
- Ingen människa en ö
Vilket råd skulle du vilja ge?
- Tillsammans är man mindre ensam
Hur skulle du vilja dö?
- När jag är hos dig
Ditt motto
- Straight talking

Någon som inte gjort den än som vill hänga på?

4 comments:

  1. Jag gjorde denna för ett bra tag sedan. Om du vill läsa svaren hittar du dem här:
    http://ellinorsworld.blogspot.com/2010/03/vi-har-alla-en-bok-inom-oss.html

    Du har många fina och spännande titlar i din bokhylla. Själv har jag förgäves sökt efter både Driver dagg faller regn samt Hundra år av ensamhet, men de verkar inte gå att få tag på längre :(

    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad roligt! Jag tycker denna idén med boktitlarna säger väldigt mycket om en person, tycker inte du?
    kram

    ReplyDelete
  3. Ellinor: Jag vet , jag har läst din för längesedan! Om jag hittar titlarna ska jag hojta till!

    Jess: Jag håller med! Det är roligt att veta vad personer läser och hur man tänker i den här uppgiften!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Åh den är kul. Har tänkt göra den förut men det blev inte av. Kanske skulle ta mig i kragen och göra den. Kram kram

    ReplyDelete