Sunday, May 9, 2010

Let there be balloons


Min vackra mamma fyller 60 år idag men har för tillfället lämnat landet för att slippa uppvaktning, Hon vandrar förmodligen på en strand under prunkande citronträd med sin make och deras två bästa vänner och har det förhoppningsvis så bra man bara kan ha det. Det tycker jag att hon har gjort rätt i och vi barn och barnbarn får vackert vänta med att fira tills dess hon behagar återvända.



Jag, mamma och en gammal vän i hennes favoritland på en semester för ett antal år sedan.

Så idag, den 9 maj, 60 år sedan min mor föddes och lika många år sedan som Robert Schuman lade fram sitt förslag om att skapa ett organiserat Europa som en förutsättning för att bevara freden, tycker jag att det är läge för en hel drös med ballonger. Don't you?

6 comments:

  1. Hoppas att din mamma får möjlighet att läsa dina fina ord.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag håller med Ellinor, jag hoppas verkligen att din mamma läser dina ord. De är fina.

    Och bloggen är riktigt levande nu. Tack för att du ger oss så mycket glädje och inspiration.

    SÖndagskram

    ReplyDelete
  3. Stort tillykke til din mor!

    ReplyDelete
  4. Kolla in Lindas sminkning idag. Väldigt fin brudsminkning tycker jag. Sök på lindas sminkblogg så kommer den upp på veckorevyns hemsida. Vad säger du? Inspiration?

    ReplyDelete
  5. Vilken fint inlägg till din mamma! Det maste du ju visa henne. Hoppas att hon far en underbar födelsedag.

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete