Wednesday, May 5, 2010

Kan jag få sätta i mig tårtan med en gång?



To do

* Någon som kan viga oss... (på något vis känns den här punkten ganska relevant)
* Se till att det muntliga avtal med restaurangen vi gjorde i oktober fortfarande är giltigt...
* Äta och dricka (ska man göra på festen har jag hört men vad?)
* Tårtan ( gärna exakt som den på bilden här eftersom det är det vackraste jag sett)
* Prova (den ännu obefintliga) klänningen!
* Kläder till brudgummen (hur svårt ska det vara att hitta finkläder med normal passform!)
* (Fundera ut hur jag ska fixa) Näbbklänningar till systerdöttrarna
* (Äntligen ta ett slutgiltigt beslut om) Vilka sånger som egentligen är våra...


Done

* Inbjudningarna! (utom två men det är Eriks bord)
* Lokal (förhoppningsvis)
* Vigselplats (måtte det inte regna)
* Band och musikanläggning (...tror jag?)
* Musikframträdanden (tack gode gud för att i princip alla mina vänner är musiker)
* Placeringskort (som om det var prio ett...)
* Arrangemang för blommor och dukning (oändligt viktigt)
* Sminkös och frisör (och hoppas att hennes nyförlöste inte kräver för mycket uppmärksamhet)
* Hindersprövning (snopet om vi visar oss vara kusiner liksom)
* Efternamnet (ett tag funderade vi på att göra upp genom tequila race men någon fegade ur)
Ringarna (klara två dagar innan bröllopet)
* Fyra fotografer (varför nöja sig med en när halva släkten har köpt nya kameror för tillfället)


Men jag är helt lugn...verkligen.

7 comments:

  1. Du vet jag ställer upp med en sång! ;)
    kram

    ReplyDelete
  2. Ni verkar i alla fall ha kommit mer än halvvägs. När är det vigseln går av stapeln?
    Med tanke på alla dina vackra bilder av dukningar och diverse tårtor ska det bli spännande att se hur du kombinerat alla dessa influenser och gjort dem till något eget.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Tack för gratulationerna :D
    Skönt att du känner dig lugn! Det är ju ändå en lycka och positiv händelse och det vore synd att stressa ihjäl sig inför det, vilket många ändå verkar göra...
    KRAM

    ReplyDelete
  4. Det är verkligen ett heltidsjobb att gifta sig, men det där kommer att bli mycket bra.

    ReplyDelete
  5. Vad mysigt, jag vill också planera mitt bröllop men det dröjer nog många år än! Jättefin tårta.

    Trevlig blogg förresten!
    Frida

    ReplyDelete
  6. Lista på saker som redan är gjorda är större än det som är kvar att fixa. Det känns som om du har koll på läget.
    Trevlig helg!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Spännande!! Det där med att hitta nan som kan viga er, det vore ju skönt att fa det avklarat.. ;) Annars tycker jag nog att ni klarat av en massa! älskar alla inspirations bilder som du lägger in.

    Och det klart att det inte kommer regna!

    Kram fran Lisa

    ReplyDelete