Monday, May 10, 2010

Dimpel och vi


En lördag på Ribban lekte vi i blåsten och lyckades sitta ute och fånga helgens enda soltimmar medan vi sippade kaffe och pratade strunt. Några veckor med lovande vårvärme förflöt och tjocka tröjor veks ihop och packades ner samtidigt som de blommiga klänningarna och sandalerna med remmar kom upp ur sin vinterdvala. Sedan kom våren av sig. Jag vet inte vart hon tog vägen men vilse det är jag säker på att hon känner sig. Det gör också jag och nu väntar jag på att hon ska återvända.

3 comments:

  1. Här har det faktiskt varit ganska fint väder de senaste dagarna. Solen skiner även om temperaturen lämnar lite att önska. Men hon är tapper, våren. Får verkligen hoppas att hon snart kommer för att stanna.
    Kram

    ReplyDelete
  2. jag hoppas att våren hittar tillbaka ;-)

    ville även meddela att jag återupptagit bloggandet :-)

    bisous!

    ReplyDelete
  3. Så fina bilderna blev på Dimpan! Jag måste få dem vid något tillfälle. Ses om en timme! Kram M

    ReplyDelete