Friday, May 21, 2010

Det var en dag i sköna maj



Jag har varit väldigt frånvarande den här veckan, men så är det ju också maj. Maj är den månad på året förutom december då jag (och alla andra) har som allra mest att göra. Å ena sidan är det på jobbet full fart med att bedöma de sista uppsatserna, proven och redovisningarna, sätta betyg, planera inför klassutflykter, lärarlunch och avslutning samt se till att allting lämnas snyggt och ordnat inför sommaren.

Hemma å andra sidan är det inte ett dugg lugnare. I maj månad har alla i min närhet tydligen bestämt sig för att fylla år, mamma fyllde 60, yngsta systerdottern 6, bästa kompisen 30, svågern år och min egen trolovade fyller år idag. Inför dessa festligheter behövs planering, engagemang och tid, presenter ska inhandlas planeras och och i vissa fall genomföras, fester ska attenderas och födelsebarn ska uppmärksammas. Samtidigt stundar sommaren och bröllopet och planeringen inför dessa händelser börjar onekligen att eskalera.


Både de professionella och de privata åtagandena är väldigt roliga men icke desto mindre tidskrävande. Jag hoppas på att kunna vara tillbaka på bloggen med full kraft när semestern inträder om inte förr. Men just nu GRATTIS alla mina fina!


Och just idag, extra grattis till mannen i mitt liv.

5 comments:

  1. Visst händer det mycket i maj! Ge E en kram från alla oss!

    ReplyDelete
  2. Samtidigt som det är väldigt roligt så tär det på energin.
    Ha en bra helg!
    Kram
    Carina

    ReplyDelete
  3. Ibland behöver man en paus och ägna sig åt det verkliga livet, vilket sannerligen tar tid det också.
    Ser fram emot att snart ha dig tillbaka igen.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jess: Det ska jag!

    Carina: så är det absolut, men mest kul!

    Ellinor: Tack söta!

    ReplyDelete
  5. Jag håller absolut med! Maj har varit och är galet späckat :) Men mycket bra och trevliga saker även om det också kan bli för mycket av det goda. Nu toppas slutet av denna vecka med att få åka på semester med kärleken och mysa en hel vecka. Det längtar jag efter...

    Har en god vän som tråkigt nog "gått in i väggen" pga mycket runt omkring, bla bröllopsplanering så ta det lugnt och ta hand om dig själv häremellan :)

    Hur går det med träningen t.ex? (Utan stress men för ditt välmående)

    Kram!

    ReplyDelete