Thursday, April 29, 2010

What a tea party


Berättade jag att jag för en tid sedan som känns som en vecka men nog snarare var tre, masade mig väg på bio för en tredimensionell upplevelse av Alice in Wonderland? Inte? Nej det ante mig. Tiden rinner mig ur händerna just nu. I vilket fall är jag nöjd med upplevelsen. Nöjd. Inte mycket mer, inte mindre. En vacker, välproducerad historia med underbara detaljer såsom Alices fantastiska kreationer och de fantastiska effekterna som bland annat gjort vackra Helena Bonham Carter till en helt hysterisk figur.



Under de 108 minuterna i biosalongen kunde jag dock inte undgå att låta tankarna sväva och slå ro i den delen av hjärnan som ansvarar för bröllopsplanerna. Skulle inte den här, en av Alices första klänningar i filmen, vara helt underbar att skrida uppför altaret i?

Och tepartyt sen då. Ja, Mad Hatters lilla bjudning har fått stå modell för mången kreativ stylist sedan lanseringen av Tim Burtons senaste påfund och inte undra på. Romantiskt, galet och alldeles trop adorable. Bröllopstankarna snurrade vidare på högvarv och inne hos Jen hittade jag följande Underlansinspirerade dukningar...


A dream coming true...

7 comments:

  1. Oh, jag vill också gå på ett riktigt teaparty...undrar om sådana finns att finna i Svea rike eller om man måste leta sig väster ut till den där lilla ön varifrån hela traditionen härstammar :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. PS! Vi kommer till Malmö den 11/6 och stannar till den 13:e.
    Är du hemma och inte har några andra planer hade det varit mysigt med en fika i solen (för sol har jag redan beställt).
    Kram

    ReplyDelete
  3. Vilka mysiga bilder!!
    kram vi ses på lördag!!

    ReplyDelete
  4. Åh så mysigt. Fullt av inspiration :). kram kram

    ReplyDelete
  5. Kommer du upp hitåt en vacker dag så att vi får ses igen så lovar jag att ställa till med te-partaj här i trädgården:)
    Och då får jag ta å bjuda med ovanstående ellinor också;)

    kramar och ha en härlig kväll!!!!!

    ReplyDelete
  6. Jag såg den utan 3D-effekten. På min födelsedag av alla dagar (jag vet att du frågade när det var och ja, det har faktiskt redan gått ett år och mer mer än så. Den 10 maj var det två månader sen..) När folk frågade efteråt vad jag tyckte om den var det väldigt svårt för mig att svara. För jag har ju ett ganska så speciellt förhållande till Alice och allt vad tepartyn och kortlekar heter.. Konstigt hur det kan bli så bara av ett infall och en tillfälligt.. För mig var filmen ett fint komplement till det. Men precis som för dig så vandrade mina tankar ibland någon annanstans.. (till de tio röda rosor mystiskt levererade till mitt jobb.. Gissa om det sen var samtalsämnet resten av veckan.. och en del av förklaringen till varför jag varit så frånvarande både innan och länge framöver..) Visst är det härligt när verkligheten överskuggar filmens magiska värld?!

    Stor kram

    ReplyDelete
  7. Ellinor: Eller hur! Annars får man väl ställa till med ett själv? Jag har åtminstone te så att det räcker! Ja, ja, ja, kom, kom, så tar vi en fika i solen!

    Jess: Visst är de fina?

    Linda: Ja, den bloggen är helt otrolig...

    Maja: Åh, ja, vi kommer, vi kommer på tepartaj!!

    Camilla: Åh, spännande och oj så mystiskt och romantiskt och så...så...drömlikt :)

    Kramar

    ReplyDelete