Thursday, April 22, 2010

Vi ska sy och vi ska klippa...


Jag har precis haft efterlängtat besök av min sömmerska och tillika goda väninna Hedda som ska sy min brudklänning. Sedan i december har det spanats, ritats, inhandlats tyger och planerats. Idag fick jag prova ett första utkast, en så kallad toile. Det visade sig att jag förmodligen varit svullen som en ballong när vi tog mina mått för idag var livet alldeles för stort. Men nu är det nålat och klippt och indraget lite här och var och nästa vecka blir det en ny provning. Snart finns det ingen återvändo. Mycket spännande. (Obs. klänningen på bilden har ingenting med den verkliga klänningen att göra)

8 comments:

  1. Oh, så spännande.
    Hoppas att du delar med dig av en bild sedan när klänningen blivit offentlig :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Och jag vet att den kommer att bli helt underbar.
    Kramar
    Mamma

    ReplyDelete
  3. Åh så härligt. Den kommer bli fantastisk och precis så som du vill ha den. Jag vill hämta hem min klänning från butiken och titta på den lite varje dag. Får vänta lite till....

    Trevlig helg !

    ReplyDelete
  4. Dina bilder är så vackra och dina tankar inför bröllopet så tänkvärda. Tack snälla, jag tänker tillbaka på mitt bröllop varje gång jag läser ngt nytt hos dig. Det värmer så. I år har vi varit gifta i 10 år. Ha en toppen helg Kram Kristina:)

    ReplyDelete
  5. Åh så spännande. Ska bli jättekul att få se den sen :). kram kram

    ReplyDelete
  6. Vilket äventyr ni har framför er som ni förresten redan har påbörjat med alla förberedeler.

    Kram

    ReplyDelete
  7. Jess: Ja, det ska du vara! ;)

    Ellinor: Självklart!

    Mamma: Ja, det vet du nästan :)

    Sandra: Åh jag är nyfiken på din med!

    Kristina: Tack för komplimangen, det gör mig verkligen glad!

    Linda: Absolut, tids nog ;)

    Carina: Ja, det är mer än vad jag hade kunnat tänka mig att tänka på!

    Kramar

    ReplyDelete