Friday, April 16, 2010

It's Friday and I got plans


Underbara vårsolssvackra, glassätarvänliga fredag är här. I två dagar har det lovats regn i Skåne men än så länge är himlen fotbollsblå och solen vaniljglassgul. Lika skimmrande som havet aldrig var blänker nu cykelstyrena utanför mitt fönster och jag tar en paus i arbetet och tänker på helgen som komma skall. Den ska avnjutas med bland annat de tre fina herrarna ovanför och innehåller en blå båt, små och stora vänner och förhoppningsvis en hel massa kräldjur. Vad står på din agenda?

Bilderna är från i somras från paradiset på jorden, Kabusa på Österlen.

5 comments:

  1. Det låter som en underbar helg som går dig till mötes. Jag hoppas att regnet låter sig vänta ytterligare några dagar.

    Själv så ska jag jobba i vanlig ordning. Mina veckor är något omvända mot genomsnittet ;) Men då det utlovats regn även här misströstar jag inte :)

    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Ha det så mysigt med dessa tre snygga killar!
    kram

    ReplyDelete
  3. Later som en underbar helg!! Vara planer fick ju i stöpet i och med aksmolent. Mamma och pappa är fast i Stockholm. Men vi hittar nog pa nat ;)

    Jag älskar dina kommentarer! Jag sag faktiskt att du läste Je l'aimais pa svenska. Har läst den pa franska och den är underbar! Första franska boken jag sträckläste. Kan första att det blev "fel" med spraket. Vill du läsa den pa franska ocksa? Jag kan skicka den till dig om du vill.

    Och hur gar det med skoletandet? Vad synd att det var för hög klack pa skorna jag föreslog, det är ofta det pa just de sidorna. Jag gillar ju sant du vet ;) Tänk pa att det är viktigt att du hittat skorna innan du lägger upp klänningen (ja om du har en lang klänning alltsa). Men det har du säkert redan tänkt pa!

    Stor stor kram fran Lisa

    Ps Post Vacation Depression är redan bättre. Akte och köpte tva nya blusar och vips sa blev jag gladare.

    ReplyDelete
  4. Det låter som en fin helg. Blå båt låter flott, vackra vänner likaså. Själv jobbar jag mycket denna helg, men idag ska jag ha pannkaksdejt med en vän och sedan ha egentidsdag då mannen är i fjällen och går på tur.
    Stor kram till dig

    ReplyDelete
  5. Ellinor: Jag vet hur det är, det var lite så när jag pluggade med. Det är ganska mysigt trots allt!

    Jess: Eller hur! Tack :)

    Lisa: Åh vad tråkigt att dina planer gick i stöpet, det där askmolnet har ställt till det på många sät7t. Min syster och hennes man blev ofrivilligt kvar Italien när de ville hem till sin lilla dotter och jag vet många andra som är fast i jobbet... Detsamma! jag älskar dina kommentarer med och gulliga du som vill skicka boken till mig, du är ju bara för go! Jag läser en massa annat just nu men jag ska absolut tänka på det, kanske i sommar! Och förresten, jag har fortfarande inte skaffat skype, skam på torra land...men det kommer endera dagen, haha ;) Smart det där med att prova skorna med klänningen, typiskt en sådan sak man kan glömma :D Nej jag har fortfarande inte hittat några skor, men om några helger blir det en hel dag med bröllopsattiraljletande med mamma och syrrorna i Köpenhamn så jag hoppas på att de perfekta uppenbarar sig då :)

    Sandra: Haha, den blåa båten lät flottare än vad den var men det var kul! Mysigt med pannkaksdejt, det hade jag gärna gått på! Och tid för sig själv är inte fel det heller.

    Stora, varma kramar till er alla!

    ReplyDelete