Monday, April 5, 2010

Home sweet home?


Här satt vi på en uteservering i Malmö för lite mer än en vecka sedan och fattade inte hur vi kunde vara så dumma att vi lämnar ett vårspirande 19-gradigt Malmö för ett kallt och snöigt Alperna. Eller ja, åtminstone jag tänkte så.


Hemma igen, tio dagar senare kan jag inte förstå varför jag är bosatt på ett ställe så långt ifrån de vackra alptopparna, den ljuvliga pudersnön, de franska ostarna och den sköna stämningen som vi har insupit sedan den där dagen i solen. Och sol, det fanns det gott om i Val d'Isère också.

Dagen har bestått av uppackning, tvätt, mys i soffan, promenad och ett långsamt uppvaknande och återanpassning till vardagen, Sverige och regnet. Det kommer att gå, det är ju här vi har valt att vara, men oj vad tufft det känns idag.

9 comments:

  1. Välkomna hem!!
    Vad vore vardagen i all sin glans om inte semesterresorna fanns? :)
    kram

    ReplyDelete
  2. Välkommen hem ! Vårsolen skiner idag också, hoppas den hjälper till på vägen till återställandet i Malmö.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hemma är inte alltid bäst även om det är helt okej också ;)
    Jag älskar dock att vara på resande fot och upptäcka nya platser. Hade jag bara haft tid och möjlighet hade jag levt i en resväska!
    Välkommen hem.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Åh så härlig det ser ut. kramar Linda

    ReplyDelete
  5. Jag förstår precis vad du menar... lite kluven över snön och våren just nu. Men betyder inte det egentligen att man njuter av stunden och livet där man är. Det måste ju vara en god egenskap, att vara nöjd där man är men ändå trivas borta när man är borta :) Ser himla härligt ut på bilderna!

    ReplyDelete
  6. ...men förresten har Erik inte någon förlovningsring? Usch vad jag känner mig som en petnoga läsare som frågar dumma saker men kom på mig själv att sakna den och så har det pratats ringar i helgen. Så glad för er förlovning bara :)

    ReplyDelete
  7. Jess: Helt rätt, man hade inte uppskattat det på samma sätt om man inte varit hemma om och vänt. Men man behöver väl inte vara hemma särskilt ofta?

    Mäster Henrik: Och vi er! Vi ses på söndag!

    Sandra: Tack, vad gulligt, det gör den verkligen!

    Ellinor: Jag håller med dig, det känns ibland som att allt annat bara är tidsfördriv och att det är resandet som är det viktiga men samtidigt så vet jag att det kan bli för mycket också. Det ÄR skönt att bara vara hemma med.

    Linda: Det var det också!

    Lina: Ja, det var underbart!

    Annika: Precis så, det är underbart att vara iväg men samtidigt så har jag det fantastiskt bra hemma. Jag trivs på jobbet och framförallt hemma bland underbara vänner, familj och med Erik förstås.

    På tal om förlovningen så är det en helt riktig iakttagelse att Erik inte har någon ring. Vi kör nämligen lite mer på den internationella stilen, han friade och gav mig en enstensring och när vi gifter oss kommer vi att få varsin slät ring i vitt guld. Därmed kommer jag att ha två och han en som de flesta andra! Detta är i alla fall den officiella förklaringen. Den inofficiella är att Erik inte vill se upptagen ut om det skulle dyka upp någon hetare brud ;)

    Kramar till er alla!

    ReplyDelete