Wednesday, March 3, 2010

Work it baby!


Fram till för ett par veckor sedan var jag helt uppgiven när det kom till träning. Jag har levt på sparlåga hela vintern kan man säga. Efter att ha klarat av den här utmaningen i september gick luften ur mig och ungefär samtidigt gick mitt träningskort ut. Jag hade varken ork eller lust att förnya så istället blev det lite halvhjärtad löpning ett par månader och när det blev för kallt blev det bara lite simning. Men så en dag i mitten av februari kände jag att nej, nu får det vara nog, jag vill komma igång igen.

Så jag skrev ett långt meddelande till min träningsguru, en tjej som verkligen inspirerar mig. I somras fick jag fick möjligheten att träffa henne och efter många timmar av prat och skratt insåg jag att den här underbart inspirerande och fysiskt kompetenta tjejen faktiskt är rätt lik mig. Till min stora förtjusning. Hon berättade att hon för inte alls längesedan hade varit precis som jag, ingen hurtig och självklar träningstjej, men nu däremot, åker hon Vasalopp som vore det ingenting.

Min stora inspirationskälla hade så klart svar så det räckte och sedan dess har jag köpt nytt årskort, börjat på balett och body balance, sprungit tre löprundor, simmat och gjort en massa andra hurtiga och friskuslika saker som jag är stolt äver. Våren är snart här och jag känner på mig att det kommer att bli en bra sådan!

7 comments:

  1. Kan du skicka hit lite inspiration?
    kram

    ReplyDelete
  2. Ibland är allt man behöver just lite inspiration och en spark i baken :)
    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Åh, gulliga gulliga du :) Vad glad jag blir - men mest för din skull. För att du kommit igång och för att jag tror att du har igen det :) Träning ger glädje! Baletten låter helt klart som något som borde få ett eget inlägg. Emelie i trikårer och ballerinaskor kan bara inte vara fel... Och nu har du ju även "bröllopsformen" att tänka på och inspireras lite extra kanske? Hihi. Kört hårt!

    ReplyDelete
  4. Wow, you go girl! Och balett?! Vad häftigt!

    Ah, jag hoppas att vi oxa far träffas igen :)

    Stor kram fran Dubai!

    ReplyDelete
  5. Underbart att få tillbaka lusten och energin. Bra jobbat tjejen.

    ReplyDelete
  6. Det är så himla lätt att falla ur sin träningflit och det är mycket svårare att falla in i den igen. Men du har verkligen gjort slag i saken igen. Ett stort plus i kanten. För tillfället har jag inte kommit iväg mer än en gång på 1 1/2 vecka vilket är alldeles för lite. Får bli lite ändring på det till helgen.
    Lycka till med dina föresatser!!!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Jess: Kommer med posten!

    Ellinor: Helt klart!

    Annika: Usch nu gav du mig ångest, bröllopsformen...Måste man ha en sådan?? Huva! Balettinkägg kommer!

    Lisa: Haha, tack söta och ja!

    Petra: Tack fina du!

    Carina: Jag håller helt med och lycka till du med! Kanske kan jag fresta med lite nyförvärvad energi?

    Kramar Emelie

    ReplyDelete