Friday, March 5, 2010

Moto Boy


Min vän Mäster Henrik skrev om underbara Oskar Humlebo aka Moto boy som släppte ett nytt album i veckan och jag vill också skriva om Oskar som gör musik av drömmar och magi.

Moto Boys musik sipprar längtan och ungdomlig hopplöshet. Den är drömmarna som bara männsikor som någon gång känt längtan efter en annan verklighet kan drömma, den är ljudet av en själ och det som gör ont när ett hjärta krossas. Den är känslan av odödlighet, en rödvinsberusning och en vaggande tro om att allt blir bra.


Jag minns kvällarna på kafét där jag och Oskar arbetade tillsammans för några år sedan, vi spelade den här på högsta volym och drömde oss bort till andra verkligheter. Det här blev hans.

Den 24 mars spelar han på Babel i Malmö, och om man inte har möjlighet att se honom där, spelar han på fler ställen, på hemsidan hittar du spelprogrammet.

Jag kommer att vara där. Kommer du?

2 comments:

  1. Så otroligt vackert!
    Hade aldrig hört talas om honom innan men din text väckte min nyfikenhet och nu lyssnar jag på Spotify.

    Hade gärna gjort dig sällskap den 24:e om det inte vore för att vi har slutaudition i skolan den dagen.

    Hoppas du får en fantastisk afton.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Ellinor: Kul att du gillar det också. Märkligt det där med musismak, man har ingen aning om vad ens bloggvänner gillar :)

    Kram

    ReplyDelete