Tuesday, March 16, 2010

L'art de la cuisine

...får man hemma hos min fina väninna mademoiselle M. Sedan vi bodde ihop för en och en halv evighet sedan har hennes kokonster förädlats upphöjt till 10. Visst var de bakade potatisarna fasligt mysiga men det här. Je suis sans mots.

Förrätt

Lax tartare med avocado (serverat med ett glas utsökt italienskt vitt)

Huvudrätt

Linguine alla vongole (så gott och så vackert)

Efterrätt

Crème brûlée (men en rejäl sådan)


Jag har sagt det förut, jag säger det igen. Jag avskyr att bjuda denna matgudinna på middag. Hur ska man någonsin kunna överträffa? Förresten, jag fick en idé, lät det inte som en underbar bröllopsmeny?

10 comments:

  1. Just det ni har ju Desperet H. träff i kväll eller hur? Jag har provat att se denna serie men ack nej tack .......
    Ha det bäst! Ps då har mannen nya soffan för sig själv i kväll:)

    ReplyDelete
  2. Så skønt at blive forkælet med god mad!
    Det må da så klart være kokken til dit bryllup:-)

    ReplyDelete
  3. Min första tanke när jag såg bilden var att ni faktiskt varit och testat er bröllopsmeny :P
    Vilken konnässör. Trots att jag bara äter efterrätten (och avocadon) så både ser och låter det fantastiskt gott.
    Kram

    ReplyDelete
  4. SV: Länken syftar tillbaka på den delen i inlägget där jag ska reda upp lite trådtrassel :P
    Vet inte om jag nämnt vad min plan är tidigare...den innefattar i alla fall en stad som jag tror ligger oss båda varmt om hjärtat ;)

    Jag har inte kikat på någon speciell stad för vårruset, men får kika när det går av stapeln i Malmö och om jag då har möjlighet att ta mig dit :) Kan vara kul att förena nytta med nöje.

    Kram

    ReplyDelete
  5. Mat är härligt ! Åh så gott det ser ut.

    ReplyDelete
  6. Med tanke på din mammas skaldjursallergi är det kanske inte helt rätt rätt. Men visst ser det härligt ut.
    Kramar
    mamma

    ReplyDelete
  7. Önskar att jag ocksa kunde laga mat. I alla fall nat mer än det där vanliga som jag brukar fa till, alltid samma dessutom. Jag har nog inte riktigt motivationen, eller talamodet.

    Lät faktiskt som en ypperlig bröllopsmeny, men sa sag jag din mammas kommentar ;)

    Stor kram vännen!

    ReplyDelete
  8. Kristina: Vi följde serien i ett par år men det har vi slutat med nu. Nuförtiden är det middag, efterrätt och tjejsnack för hela slanten men namnet "Desperate" har fått hänga kvar i alla fall. Vi känner ju oss trots allt som ett gäng hemmafruar när vi träffas och lagar mat och skvallrar ;)

    Julie: Ja, vi ska ju ha festen på restaurang men inspiration kan man ju lämna vidare!

    Ellinor: Ja, det hade faktiskt varit en perfekt bröllopsmeny!

    Tror inte att du nämnt det men det låter spännande! Paris? Köpenhamn? Malmö?

    Sandra: Ja visst är det, kan inte få nog av god mat!

    Mamma: Nej, det är ju klart men speciakost finns ju alltid och i det här fallet kanske jag får komma först ;)

    Yes: Tack så mycket och välkommen hit!

    Lisa: Men jag tror att alla kan laga mat, som du säger, det är tålamodet som ska till. Det är därför jag aldrig får till de där menyerna som min väninna får till också!

    Fröken Isaksson: Eller hur!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete