Sunday, March 21, 2010

Green wedding shoes

Jag har hittat världens mest inspirerande bröllopsblogg. Jen som driver Green wedding shoes bor i Los Angeles och arbetar som creative director, graphic designer, och stylist. Jag fullständigt frossar i vackra bilder, miljöer, färger och idéer.

Ikväll har mamma och hennes man varit över på kvällsfika och vi har tittat på inbjudningskort, funderat på sånghäften, vigselprogram och placeringslistor. Vi har diskuterat innehåll, typsnitt, färger och layout och just nu är jag mer förvirrad än någonsin. Det finns så mycket att ta ställning till och hur man än gör kan det alltid bli finare. Kika på bilderna här ovan till exempel. Vem hade inte velat ha det konceptet rakt av?


Jag är för tillfället helt insnöad på grönt, kanske kan det vara den analkande våren? I vilket fall är just gröna brudsskor precis vad jag vill ha. Så var hittar jag ett par skor som ser ut ungefär så här? Hojta till om ni ramlar över dem!

10 comments:

  1. Wow, säger jag bara; vilket inspirationsmecka.
    Tänk så stor skillnad lite detaljer kan göra.
    Grönt är för övrigt en otroligt vacker färg och det för sannerligen tankarna till våren och ljusare tider.
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. okej, det ståår emelie på dom därade!!!
    kommer du förbi på en slät kopp i veckan?
    puss

    ReplyDelete
  3. Du! Det blir fantastiskt fint på ditt och Eriks bröllop!
    Skorna är jättesnygg, vi ska nog hitta något liknande!
    kramar
    mamma

    ReplyDelete
  4. Wow, vilken sida! Så sjukt mycket härlig inspiration! Hela helgen har gått i bröllopets tecken hos mig med. Är tillfrågad tärna på min bästa väns bröllop och hon är just inne på att ha grönt som accentfärg. Vi har provat brudklänningar och funderat och planerat och nu måste jag visa henne den här hemsidan. Har redan visat henne dina inbjudningskort :) Nu blir det extra kul att följa dina bröllopsplaner för att få inspireras lite extra av din goda smak.

    Oh, alla bilder är ju så läckra, genomtänkta, fina detaljer och så vackert! :)

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Sana där skor ska vi nog kunna hitta, pas de problème Madmoiselle! Ge mig bara lite tid :)

    Och ja, kom kom kom. Ska kolla almanackan!

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  6. Hm, första researchen avklarad men jag har inte hittat nagra gröna ännu.. Däremot de här:

    http://www.asos.com/Kg-By-Kurt-Geiger/Kg-By-Kurt-Geiger-Jitterbug-Satin-Bow-Front-Peep-Toe-Court/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1047992&cid=6461&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Coral

    http://www.asos.com/Asos/Asos-Pastel-Corsage-Peep-Toe-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=914852&cid=6461&sh=0&pge=1&pgesize=200&sort=-1&clr=Dusky+Pink


    http://www.asos.com/Steve-Madden/Steve-Madden-Regaal-Suede-Ruffle-Peep-Toe-Court/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1019530&cid=6461&sh=0&pge=1&pgesize=200&sort=-1&clr=Black


    http://www.asos.com/Steve-Madden/Steve-Madden-Fiesta-Ruffle-T-Bar-Heeled-Sandals/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1048019&cid=6461&sh=0&pge=1&pgesize=200&sort=-1&clr=Fuchsia

    http://www.asos.com/Asos/Asos-Posie-Bow-Peeptoe-Platform-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=860109&cid=6461&sh=0&pge=1&pgesize=200&sort=-1&clr=Nude

    http://www.asos.com/Miss-Kg/Miss-Kg-Roux-Peep-Toe-Sling-Back-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=909996&cid=6461&sh=0&pge=1&pgesize=200&sort=-1&clr=Black

    http://www.asos.com/Bourne/Bourne-Premium-Ruffle-Detail-Strap-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=935482&cid=5538&sh=0&pge=9&pgesize=20&sort=-1&clr=Magenta


    http://www.forever21.com/product.asp?catalog%5Fname=FOREVER21&category%5Fname=footwr%5Fdressy&footwr%5Fstyle=&footwr%5Fsize=&footwr%5Fcolor=&footwr%5Fprice=&product%5Fid=2071369260&Page=all


    Kanske kan vara kul att titta pa om inte annat ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  7. Ellinor: Eller hur blir man alldeles galen av den där bloggen?

    Julie: Visst är de underbara? Nu ska jag bara hitta dem!

    Mäster Henrik: Det finns liksom inget alternativ!

    Mamma: Klart att det blir, men du vet hur jag är och dessutom är det faktiskt inspirerande också!

    Annika: Grönt är definitivt ett riktigt bra alternativ. Vad kul att du ska vara tärna! jag ska inte ha tärnot på mitt bröllop. Bestämde mig för länge sedan eftersom jag aldrig hade kunnat bestämma mig för vem av mina vänner som skulle få den äran då. Men nu när jag tittar på bilder så tänker jag att, ånej, kanske hade det varit mycket finare i alla fall. Ja, du anar inte vad man kan noja om alla möjliga detaljer, herregud, haha!

    Lisa: Du är banne mig helt otrolig!! Tusen tack, jag är på väg till Alperna nu men jag ska kolla in länkarna asap!

    Stora varma kramar till er allihop, ni är underbara!

    Emelie

    ReplyDelete
  8. Den där typen av skor kan man färga dvs om du hittar ett par vita så kan de färgas gröna. Prata med en butik som säljer bröllopsskor!
    Njut av Alperna!

    ReplyDelete
  9. Miss Agda: Tack för tipset! Det är ju superbra!

    ReplyDelete