Tuesday, March 2, 2010

Är jag trött?

Är jag intill döden trött
ganska trött
mycket trött
sjuk och trött och ledsen.
Lång var vägen som jag nött
ingen liten vän jag mött.
Jag är trött, ganska trött
sjuk och trött och ledsen.

Jag är så ofantligt trött och Hariett Löwenhielms dikt snurrar i huvudet på mig... Naturligtvis är jag inte trött och varken sjuk eller ledsen men ganska trött trött och matt, sova-trött. Vill ha vår-trött. Trött, trött, trött. Gå hem från jobbet-trött. Jag har ju precis haft lov. Vadan detta? Idag skiner solen, våren ligger i luften och det borde göra mig pigg, men omvartannat faller flingor ner och jag blir åter trött. Ganska trött. Mycket trött.

Nu behöver jag våren.

7 comments:

  1. Jag tror att många är trötta nu och bara väntar på värmen. Själv är jag i koma från klockan åtta på kvällarna.

    ReplyDelete
  2. Håller med Petra!
    Vår, sol och värme är vad vi behöver!
    kram

    ReplyDelete
  3. Vi är många som nu väntar på våren och den energi den förväntas föra med sig.
    Hoppas att det inte dröjer allt för länge.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Petra: Ja. vi går nog på sparlåga allihop och längtar efter att få slänga långkalsonger och vinterjackor all världens väg ;)

    Jess: Häromdagen tog de ut de första gasolvärmarna på Lilla Torg. Tänk vad härligt!

    Ellinor: Jag har sett snödroppar och solen har värmt min hud två dagar på skolgården. Snart så, snart...

    Kramar Emelie

    ReplyDelete
  5. Jag har just vaknat upp från en kvällstupplur i soffan. Enda sättet för mig att hålla mig vaken till efter 21 en fredagskväll - och det vill man ju gärna göra, än är man ju inte pensionär. Så jag vill också säga att jag känner mig himla trött! På jobbet är jag okej, kollegor piggar upp en, men när man kommer hem...snark..!

    Det har ju blivit ljusare, om än inte vår hos ss, så när ska man egentligen börja bli piggare??

    ReplyDelete
  6. Åh, jag tycker verkligen om den där dikten...

    ReplyDelete
  7. Fröken Fräken: Jag undrar detsamma! Herregud, jag är tröttare än någonsin!

    Tova: Ja visst är den underbar :)

    Kramar Emelie

    ReplyDelete