Thursday, February 11, 2010

Trampet av små fötter

Okej, jag är såklart överväldigad av glädje inför alla små liv som har fått och ska få nöjet att få se dagens ljus det här året men ärligt talat, kom igen. I vår bekantskapskrets råder det babyboom utan dess like och inte mindre än en, två, tre, fyra, fem, sex!! Sex. Sex bebisar ska födas innan vårt bröllop. Januari, en, februari, en, maj, två, juli, en och håll i er 4 augusti, en (10 dagar innan bröllopet). Det innebär minst tre par nojjiga förstagångsföräldrar, minst tre spädisar som får sova i resesäng i kapprummet och minst tre mammor som får skaffa amningsvänlig festblåsa.

Låter det som att jag tycker att någon steals the thunder? Jag vet, de är alla små underverk och ja, jag är så otroligt glad för alla våra vänner och släktingar som ska få tillökning. Det blir säkert hur mysigt som helst men erkänn att det är lite galet att precis det året som vi bestämmer oss för att fira bröllop hinner sex bebisar ploppa ut inom loppet av sex månader! Det här är ju förstås bara så galet ur min synvinkel, ur alla blivande föräldrars synvinklar är det ju det största som kan hända. Med all rätta.

Och självklart delar vi gärna strålglansen med sex små mirakel!

10 comments:

  1. Haha, du är för rolig! Lovar att inte "steal your thunder" :-)
    Hahahaha. Kram!

    ReplyDelete
  2. Alltså, jag är ju inte den mest barnfrälsta. Det är jag verkligen inte. SÅ jag kan förstå dig även om du var ironisk. Men det verkar råda babyboom även på mitt jobb, och det känns som om jag diskuterat amning, babyvakt och barnvagnar i två år nu.... tur att jag är så tapper! ;-D

    ReplyDelete
  3. Ja, det tycks sannerligen bli en babyboom detta året. Ska vi skylla på en trist höst och en kylig vinter?
    Kram

    ReplyDelete
  4. Oh hjälp vad många. Där kan man verkligen snacka om babyboom :D. Kram kram

    ReplyDelete
  5. Förlåt, det var inte meningen. Ville inget hellre än att inte vara gravid eller ha en 10 dagars baby på ert bröllop. Ville köpa en supersnygg, skitdyr klänning, ursnygga skor, dricka champagne och dansa natten lång. Men tyvärr kan jag inte det nu. Nu hoppas jag bara att jag kan vara med. Ni kommer att ha en fantastisk dag där ingen kan steals the thunder!!

    kram
    e

    ReplyDelete
  6. Kristina: haha, jag är inte det minsat orolig, mend et var ju så himla kul!

    Fröken Fräken: Men det är ju så lustigt och man måste få lova tt skoja om det också!

    Ellinor: Haha, ja det får vi kanske göra, eller på att det är nytt decenium och liksom ett avstamp till en ny era eller nått...

    Fröken Isaksson: Eller hur!

    Elisabeth: Haha, men söta, jag VET, och jag tror att du kommer att förgylla kvällen oavsett om du är smocktjock eller pinnsmal, och oavsett om bebisen är utanpå eller innan för magen :D

    Stora kramar till er alla underbara!

    ReplyDelete
  7. "Det blir säkert hur mysigt som helst men erkänn att det är lite galet att precis det året som vi bestämmer oss för att fira bröllop hinner sex bebisar ploppa ut inom loppet av sex månader!"

    Vaddå - ni visste ju att Abbe skulle komma i år när ni bestämde vigseldatum! Tror anledningen till hans återkommande skrikattacker är frustration över att ni försöker sno hans år ;)

    ReplyDelete
  8. Johan: Okej, NI är fölåtna då, men ingen annan! ;)

    ReplyDelete
  9. du förstår inte. det är inte du som skall förlåta. du skall förlåtas. och vi är inte där än :)

    ReplyDelete
  10. Nej nej nej, jag hävdar med det bestämdaste att vårt bröllop inte inverkar på Abbes ankomst och varande. Han är ju hälsad och firad som bara den och ett nytt liv kommer alltid att slå ett ynka bröllop med hästlängder! Däremot är det ju alla bebisars oroliga föräldrar som kan bli en risk för mindre eller kortare festande i augusti!

    ReplyDelete