Wednesday, February 3, 2010

Nyfiken och trött, i den ordningen

Visst är det härligt de dagar när man är på jobbet 12 timmar bara för att gå hem, lägga sig och sedan innan man vet ordet av det, befinna sig på jobbet igen som om man aldrig gått hem. Dessutom har jag inte ens planerat morgondagens lektioner...

Till en helt annan sak. Jag har fler besökare än någonsin, vilket är hur kul som helst, men samtidigt har jag färre kommentarer. Hur kan det komma sig? Inte för att jag har varit galet nöjd med min blogg på sistone, den har ju hamnat lite i skymundan minst sagt, men man blir ju lite nyfiken. Vilka är alla som tittar in här varje dag? Jag känner bara till en bråkdel av er. Jag är självklart väldigt glad över alla som återkommer och som gillar att titta in och jag har aldrig frågat förr eftersom jag lite har tänkt att de som vill kommentera gör det och de som inte vill ska absolut inte känna sig tvungna. Men OM du läser detta och skulle känna för att säga hej och berätta vem du är och vad som får dig att återkomma så skulle jag tycka att det var superkul.

Ett avsnitt av Heroes och sen sängen. Godnatt.

Curiosity killed the cat

16 comments:

  1. Hej Emilie,
    Anna Lindahl här och jag läser din
    blogg dagligen, eller tittar in varje dag.

    Jag bara älskar din blogg, den är så mysig, ärlig och helt underbar.
    Därför tittar jag in efter nya inlägg varje dag hihi.

    Förstår hur du känner med jobb o tiden. Jag blir så ledsen när jag är i de stunder när jag inser att jag lever/andast endast för mitt jobb perioderna, men när jag är ur dem är jag starkare än någonsinn och tar med mig det jobbiga från stunderna till det possitiva jag är i..

    Jag önskar dig all lycka, o det skall bli så himla kul att följa dig som blivande brud. Jag skall oxå gifta mig den 4 sept i år och jag längtar så tills då.
    Den 4 sept kommer bli den bästa dagen i mitt liv från då o hela livet framåt.

    Tusen kramar, kanske vi ses på bröllopsmässan på lörda dårrå ;)
    // Anna

    ReplyDelete
  2. Hej

    Mitt namn är Jenny och jag kommer från Gotland. Jag brukar kolla in din blogg då min svägerska Linn (som känner Sara) har länkat till din blogg på sin blogg. Jag har nyss flyttat till Malmö så jag tycker det är kul att läsa om dina Malmö tips.
    Jag har även läst till gymnasielärare men tog studieuppehåll för att fundera om det verkligen var rätt för mig, undervisningen och planeringen tog mycket energi. Jag har inte påbörjat min utbildning igen, så tro mig jag förstår att du är trött på kvällarna!
    Men massor av applåder till dig för en snygg blogg med fina texter och vackra bilder. Önskar jag hade den energin att lägga ner på min blogg.

    Även jag var på bröllopsmässan i Lund (då min sambos kusin höll i modevisningen.) Jag hoppas du fick massor av inspiration. Lycka till i livet och ditt framtida bloggande.

    Vänligen
    Jenny

    ReplyDelete
  3. Jag känner igen det där då jag också jobbar som lärare...

    För min del så har jag galet mycket just nu då jag varit så smart (hm, allt är ju relativt) att plugga 100% på distans samtidigt. Jag hinner helt enkelt inte in så mycket på bloggar i perioder!
    Men i sommar då blir jag bättre! Jag lovar! ;-)

    ReplyDelete
  4. Hej hej
    Mig kender du:-) Jeg kigger ind hver dag. Du har så fine vinkler på dine indlæg og jeg bliver ofte meget inspireret. Derfor kommer jeg igen:-)
    Kram

    ReplyDelete
  5. hej!
    jag kikar in på din blogg ibland, efter att ha upptäckt den för någon månad sedan. jag fastnade mest för att jag insåg att du var nyexad lärare, själv har jag två år kvar på utbildningen och tycker att det är roligt att läsa om ditt liv i dag. i övrigt tycker jag att din blogg är personlig och välskriven, det är mysigt att läsa här :)

    ReplyDelete
  6. Hej hej, jag mig "känner" du ju, kikar ju in här jämt :D. Vad kul att du fått så många fler läsare :) kramisar Linda

    ReplyDelete
  7. Roligt med många nya läsare, kul att veta vem som läser!
    Tror du vet vem jag är...
    Kramar ;)

    ReplyDelete
  8. 73 stycken har varit inne än så länge idag och bara 8 kommentarer....besviken... :)

    Alltså på din blogg, tänk om du fått 73 kommentarer! Det hade varit häftigt!

    Kram

    ReplyDelete
  9. Hej vännen!

    Mig känner du ju :)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  10. Sandra är namnet. Minns i ärlighetens namn inte hur jag fann din blogg, men här stannde jag i alla fall och återkommer så gott som dagligen. Gillar dina texter och bilder som är personliga.

    Bor i Stockholm tillsammans med blivande mannen och hunden Nikita, jobbar som socionom.Lever för balans mellan träning och livsnjutande. Läser bra böcker, älskar att resa. Planerar för bröllop i augusti och försöker hinna med vidareutbildning och socialt umgänge mitt i allt.

    ReplyDelete
  11. Anna: Åh vad kul att du är här och tittar! Jag har ju kollat din blogg lite då och då också! Tusen tack för den fina kommentaren, jag blir jätteglad. Och GRATTIS till att ni ska gifta er, så fantastiskt kul :D Vi hörs igen!

    Jenny: Tack, vad kul att du gav dig till känna och tack för din fina kommentar.JA, läraryrket är inte alltid det lättaste och så tror folk att vi glider runt och jobbar halvtid och bara har en massa långa lov...Men trots detta så måste jag säga att det faktiskt är världens bästa yrke. Oftast har jag så förbaskat kul och ungdomarna ger mig så mycket tillbaka av den energin som jobbet tar (även om de vissa dagar kan suga musten ur en ;)). Hoppas du fortsätter en dag!

    Det är i alla fall himla kul att få veta lite mer vem som är här inne och tassar och hur alla hittar hit. Du är varmt välkommen och jag hoppas vi får tillfälle att "prata" igen!

    Lina: Ingen fara, jag är precis likadan, det är ju så det är när man jobbar även om bloggandet är så kul att jag gärna skulle lagt ner mer tid på det. Hur som helst är du alltid lika välkommen hit när du har tid och lust. Jag håller utkik efter ditt nästa inlägg också!

    Julie: Ja, dig känner jag men det är lika kul att höra av dig i alla fall! Det är så härligt att få kommentarer av dig och att läsa din fina blogg. Du inspirerar mig med!

    Fröken Pastill: Varmt välkommen! Vad kul att du har återkommit och tusen tack för de fina orden. Jag skriver ju inte så jättemycket om just arbetet som sådant. Jag är lite ambivalent i mina tankar om huruvida jag ska prata om jobb eller inte och i så fall vad och hur mycket. Kanske bara kul för andra lärare och dessutom är jag rädd att något ska låta fel eller kunna misstolkas.

    Jess: Eller hur! Jag menar det är superkul, det är flera stycken som kommenterat som jag inte visste om men vilka är alla de andra?

    Lisa: Ja, hihi, dig känner jag men du är så välkommen ändå!

    Sandra: Tusen tack för att du lämnade ett avtryck. Jättekul att få veta vem du är och varför du kommer hit. Jag har faktiskt hunnit kolla in din blogg lite snabbt och jag tror definitivt att jag kommer tillbaka. Kul att även du ska gifta dig i år :)

    Stora kramar till er alla

    ReplyDelete
  12. Hej!
    jag hamnade in här av en slump..och nu tittar jag in lite då o då! :)
    Du skriver så fint och det rä kul att läsa!

    Kram Stina
    (vellinge)

    ReplyDelete
  13. Stina: Vad kul att du hittat hit, du är så välkommen! Tack för avtrycket :)

    ReplyDelete
  14. Jag heter Hanna och bor i en avlägsen Parisförort med fransman, två fransk-svenska tjejer och en tredje tjej i magen.

    Jag hittade hit via Parislisa, som en gång visade en bild från Fontenay sous Bois, med en hänvisning till dig. Eftersom jag då jobbade i Fontenay blev jag nyfiken och tittade in.

    Det som gjorde att jag fortsatte läsa var serien inlägg, som du skrev kort efter, om din Parisvistelse. Jag tyckte det var kul att läsa om dina erfarenheter i kondenserad form.

    Sedan har jag blivit kvar, då bloggen är trevlig och välskriven.

    ReplyDelete
  15. Hanna: Hej och varmt välkommen till min blogg! Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar, Det verkar vara ganska många som just fastnat för min Parisskildring, vilket är kul. Tyvärr skriver jag ju inte längre om Paris eftersomdet var längesedan jag bodde där nu. Dock återvänder jag så ofta jag kan och då blir det lite mer. Jag hoppas kunna fylla bloggen med lite mer Frankrike så småningom. Tills dess hoppas jag att du hittar annat du tycker är läsvärt!

    Kram från Emelie

    ReplyDelete