Sunday, February 21, 2010

Mes pulls Rykiel (och lite till)

Det blev en runda till H&M igår på initiativ av min kära syster som är expert på att få tag i de bästa prylarna. Vid kvart i tio ringlade sig en något modest kö av modesugna kvinnor utanför H&M på Gustav Adolfs torg.

Det var inte ens någon som sprang in när de väl öppnade men väl därinne var det en annan femma. Trängsel av sällan skådat slag och huggsexa om de mest populära prylarna, som den här långtröjan. Jag är hemst glad över att ha kammat hem en sådan här för bara 399kr.

En annan favorit var den här inte fullt lika färgglada oversize-tröjan. Här skymtar också mina nyinköpta 90-talsjeans, Flashback anyone?

Jag dansar loss i min nya party-outfit, Sonia-kjol och urgammal favvortröja.

Och eftersom Sonia är uppvuxen och boendes i Frankrike fattades inte heller baskern och den lååånga halsduken i kollektionen. Jag gick igång på den knallrosa förstås.

Förresten, tröjan på översta bilden ska jag lämna tillbaka, liksom en docka som kommer från barnkollektionen. Om det är någon som är sugen på något av detta så hojta till.

16 comments:

  1. Vad är det för storlek på Mon pull-tröjan överst?

    ReplyDelete
  2. Just det, det borde jag kanske ha skrivit, det är en M så den är nog för stor för dig, kanske? Men du får gärna prova den :)

    ReplyDelete
  3. Provar gärna. Nu passar den säkert :-)

    ReplyDelete
  4. Lika fin som alltid käraste syster!

    ReplyDelete
  5. Åh, du har fått tag i det randiga i Sonia kollektionen. Me like!!
    Kram/
    Carina

    ReplyDelete
  6. Oj oj, jeg elsker baskerhuen og tørklædet! Så fine farver!

    ReplyDelete
  7. De är från Kenzo. Kostade väl ett par-tre tusen om jag inte minns fel? Ganska dyra alltså men så fina! Piffar upp en vit klänning.
    Eller hur, den sista bilden får mig att gapskratta inombords varje gång jag tittar på deras fantastiska ansikten hahahaha. Fy fan vad bra de är :-)

    ReplyDelete
  8. Vilka fynd du gjort!
    Själv så jobbade jag och hade ingen möjlighet att besöka butiken och nu tror jag det mesta är slutsålt.
    Du klär i alla fall otroligt bra i alla dessa vackra färger.
    Stor kram

    ReplyDelete
  9. Finfina fynd!! Jag klickade hem den randiga tröjan med volang och den svarta med den stora tygblomman :) Hoppas de passar! Du är kanonsnygg i baskern!!!

    ReplyDelete
  10. Du är så sagolikt vacker!!!!! och ännu finare när du har alla dessa färger på dig:)
    Jag ville ha en klänning men lovade mig själv att bara köpa den om den fanns kvar igår vilket den inte gjorde:(

    Kramar i massor

    ReplyDelete
  11. Oj så söt du är när du spexar :) Passar finfint i starka färger och baskern så klart :)

    ReplyDelete
  12. Fina du! Älskar den sista bilden!

    ReplyDelete
  13. Åh vad fint. Fick tyvärr inte tag i nåt rykiel :(. kram kram

    ReplyDelete
  14. Du är bara såååå fin o söt på alla bilder, LOVE IT <3

    KRAM

    ReplyDelete
  15. Jess: Tack så mycket fina :)

    Carina: Ja, den var högvaluta!

    Julie: Ja, riktigt härliga vårfärger!

    Ellinor: Tack så mycket! Ja jag är riktigt nöjd och har redan använt alltihop!

    Petra: Tusen tack! Härligt att du också fyndade!

    Annika: Haha, tack så mycket!

    Milla: Tack, vad söt du är!

    Mia: Merci ma puce ;)

    Anna: Tusen tack fina!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete