Friday, February 26, 2010

Katrinetorp och Kallbadhuset

I förrgår var jag och Sara på vackra Katrinetorp och kan ni tänka er, det var faktiskt första gången för mig. Inte klokt att denna guldgruva strax utanför Malmö har gått mig förbi ändå tills nu. Inte så att jag inte har känt till den gamla gården men mer att det inte blivit av att jag åkt dit.

Hur som helst var det en ovanligt lyckad utflykt, solen stod högt på en klarblå himmel, vi var lediga och hade inga tider att passa. Vi tog en lång promenad innan vi gick in i värmen och åt soppa, sallad och gott bröd medan vi smidde bröllopsplaner och avhandlade den ena livsviktiga frågan efter den andra över flera koppar kaffe.

När vi käne oss klara med fikandet mötte vi upp Malin för en tur till kallis. Det var ända sedan nyårsafton sedan sist men nu blev det av och jag kände genast att det är det här sportlov är till för. Bastubad, iskalla dopp och rykande kroppar på en bänk utanför medan allt fler hemligheter yppades.

6 comments:

  1. Så mysigt!
    Tack för i går!
    kram

    ReplyDelete
  2. Låter underbart. Och vilka fina bilder. Hoppas du får en härlig kväll. Kramar Linda

    ReplyDelete
  3. Så mysigt det ser ut.
    Måste försöka lägga alla dina smultronställen på minnet.
    Hoppas på att kunna komma iväg söderut längre fram i vår ;)

    Kram

    ReplyDelete
  4. Oh ja, Katrinetorp är fantastiskt och kallbadhuset. Jag har aldrig vinterbadat där utan jag har gjort det i Bjärreds kallbadhus istället. Det är uppfriskanden!!!
    Ha en bra helg!
    Kram

    ReplyDelete
  5. hoppas du skämtar.. har du inte varit på katrinetorp förrän nu?? men, känns som vi varit där 100 ggr ju...

    ReplyDelete
  6. Jess: Tack själv, det var så kul att ha er här!

    Linda: Tack så mycket!

    Ellinor: Du behöver inte lägga de på minnet, det r bara att kolla igenom etiketterna "Skånetips" och "mitt Malmö" så finns allt där! Och du, hojta till när du är här om du vill ha fler tips!

    Carina: Visst är det underbart?

    Mäster Henrik: Skämtar icke. Skam på torra land.

    Kramar

    ReplyDelete