Monday, February 1, 2010

Jag är inte trött på snön

Som skåning är man inte ofta snö förunnad, så när den väl är här är gäller det att njuta. Jag älskar det vita som lyser upp de annars så svarta morgnarna på väg till bussen, jag älskar ljudet av knarrande under fötterna när man pulsar fram i decimeterdjup snö och jag älskar när solen står högt på en klarblå himmel och ljuset glimmar i snön. Vinter är snö och inte slask. För en gångs skull.

Denna vackra bild på mademoiselle E och hennes nysvenske lille fransman som också verkar gilla snö får representera dagens inlägg även om det inte är Malmö.

6 comments:

  1. Du har ret, det er virkelig smukt med sneen!

    ReplyDelete
  2. Jag känner precis som du! Kan ju bero pa att jag inte fatt njuta sa mycket, har ju lite svart att ta mg ut nu för tiden ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Visst är det vackert med snön och jag otroligt glad att vi har fått en sådan vacker vinter i år. Men nu börjar jag faktiskt längta efter våren och när jag bara ser snön som fortsätter att falla blir jag faktiskt lite uppgiven. Kommer allt att ens hinna smälta bort innan midsommar!?
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag älskar också snön! Tänk om allt detta kommit ner i regn!!!
    Och idag ska det komma mer.
    Vitt och härligt.
    kram
    Mamma

    ReplyDelete
  5. Julie: Ja, det är vackert, även om jag hålle rmed dig om att det skulle vara fint med vår snart också!

    Lisa: Ja. gräset är ju alltid grönare...eller ska jag säga snön är alltid vitare utanför fönstret? Hoppas du får njuta lite av snö i alla fall snart!

    Ellinor: Ja, jag håller med, visst skulle det vara härligt med lite sol och en kaffe på en uteservering?

    Jess: Hellre snö än slask!

    Mamma: Ja, eller hur, snö är tusen ggr bättre!

    Kramar

    ReplyDelete