Friday, February 12, 2010

It's friday I'm in relief

Jag brukar inte den person som först skriker TGIF eller Fredagsmys, jag har ju trots allt inte mer än börjat mitt yrkesverksamma liv så mina veckor ramlar på utan att jag hinner fundera på om det är jobbigt, tråkigt eller olidligt. Jag menar jag har inte utbildat mig i fem år för att sätta mig på ett jobb jag inte trivs med. Jag älskar allt som oftast mitt arbete som stundtals är världens bästa. Men just idag är jag trött, så in i graven trött. Och det är med ett utmattat leende på läpparna som jag nu stänger ner jobbdatorn och tar helg.

4 comments:

  1. Trevlig helg vännen!!

    Och du, tänk gärna lite mer pa den där Warszawa resan ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  2. Hur roligt jobb man än har så är det väl aldrig fel med helg och ledig tid att få tillbringa med kärleken!

    Haha...jag älskar ditt inlägg nedan om bäbisboomen:) Fatta att min lilla sparv fyller 1 på tisdag!!!

    Kramar om

    ReplyDelete
  3. Jag tycker lite sådär att man ska inte tycka om sitt jobb så mycket att man inte blir glad över att det är helg... men faktiskt, just nu trivs jag väldigt bra på mitt jobb tack vare en ny underbar kollega som gör jobbet roligare. Men fredag är ändå alltid skönt, och måndag... not so much!

    Nä, vem orkar hålla det perfekt jämt? Jag kan ju känna att om allt är i ordning så blir jag inte inspirerad till att sätta igång med pyssel, då blir man så rädd att stöka ned. Så lite lagomt stök gör mig glad!

    ReplyDelete
  4. Lisa: Åh ja, det ska jag verkligen!! Ska prata med Mia :D

    maja: Nej eller hur, det är ju bra om man tycker om sin fritid också! Helt ofattbart att Neo fyller 1!! Grattis, grattis!

    Fröken Fräken: Helt rätt, jag menar det skulle ju vara hemst tråkigt om man tyckte bättre om att avra på jobbet än att vara ledig och göra roliga saker med de som betyder mest i ens liv.

    Kramar Emelie

    ReplyDelete