Thursday, February 25, 2010

Det handlar om utsidan


Bröllopsförberedelserna är inte nedlagda även om det inte är superdupermycket uppdatering på den fronten. Jag är faktiskt i full gång med att tillverka inbjudningskort och placeringskort. Jag köpte ett packe vackra papper och kuvert på Panduro Hobby i december och sedan dess har jag i varje ledig stund (eller ja, så har det känts) klippt och vikt, vikt och klippt och äntligen börjat skriva. Det tar tid, men oj vad kul det är. Det bästa är att jag bara har en chans på mig att skriva namnen på placeringskorten och texten på inbjudningarba så gör jag fel får jag bara gilla läget och helt enkelt tänka att det är lite charmigt med handskrivet.


Jag som från början lovade mig själv att inte dras in för mycket i den här bröllopshysterien (det är väl mysigt om det blir lite hur som haver liksom) har i flera kvällar i rad slitit mitt hår i soffan och förtvivlat frågat Erik vilket inbjudningskort vi ska skicka till vilken gäst. När jag nämnde mina intentioner om att inte förvandlas till Bridezilla för Erik skrattade han i en kvart och sa sedan - Men älskade, det är ju sådan du är! Jag kapitulerade och bad i tisdags mina bundsförvanter i desperategänget om hjälp och vips visste vi vem som skulle få vilken nyans av grönt och rosa.

9 comments:

  1. Hold da op hvor er de fine! Ser meget romantiske ud!
    Jeg synes det er herligt at pusle med sådanne ting, og jeg forstår godt, at du ikke kan lade være at rive dig med af bryllupsfeberen:-)
    Det er lidt det samme med babyhysteriet. Jeg havde også lovet mig selv at slappe af med indkøb og forberedelser, men det er ikke let! Rasmus mener, at jeg skal slappe lidt af, men det er svært:-)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vilka fina kort. Ser att jag också blivit bjuden. Trevligt! Som du vet fyller både min mor och brorsdotter år samma dag som du gifter dig, så jag kan inte stanna hela kvällen. Fast köper du knalliga skor så kanske......
    Skämt och sido, jag gjorde också egna inbjudningskort, placeringskort, och tackkort till både mitt eget och systers bröllop. Kul men knåpigt. Jag ville att det skulle gå ton i ton och det blev bra. Till syrrans bröllop rev jag ut över 200 små hjärtan som sedan klistrades på inbjudan och placeringskorten. Phu, och ont i fingrarna hade jag sedan. Men allt fix ger ett minne för livet. Fortsätt dona du:)
    Ha en bra dag Kram Kristina:)

    ReplyDelete
  3. Vilka fina kort och inbjudningar du gör. Det måste ju vara mycket roligare både att använda sig av- samt att få dessa handgjorda kort som man vet att det ligger både tanke och kärlek bakom.

    Stor kram och lycka till i papperslandet ;)

    ReplyDelete
  4. Kul att du kikade in hos mig:-)
    Du gör fantastiskt fina inbjudningskort... man gifter sig ju bara (förhoppningsvis) en gång, så...

    ReplyDelete
  5. Älskar fina kort och pyssla med inbjudningar och dylikt. Vilken spännande tid du har framför dig.

    ReplyDelete
  6. Ah vilket fint papper du valt, och himla fin handstil! Jag minns det där med inbjudningskort, kyrkoprogram, placeringskort.. Jag vek papper i ett helt ar kändes det som. Hade dessutom den briljanta idén att ha en liten rosett pa varje... Sa nu kan jag snyta rosetter! ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  7. Min beundran för dig är total - det var de vackraste korten jag nånsin sett!! Men jag fick ju ett smakprov på julkortet och du skriver ju bara så fint! Tycker att Erik ska vara glad att han slipper det där pysslet, eller hade han velat springa ut och välja inbjudningskort och skrivit och fixat kanske..? ;) Jag anlitar dig i framtiden om jag hittar någon att dela en sådan dag med! (Du kan ju hålla en liten tumme nu i helgen avseende det kapitlet också :) Kram!

    ReplyDelete
  8. Du är duktig!!!
    Korten blir fantastiska och med din vackra handstil - outstanding!!!
    Vilken rolig tid du har framför dig.
    Kram

    ReplyDelete
  9. Julie: Tusen tack, vad kul att du gillar dem! Visst är det lätt att sugas in i hysterin? Men man får inte vara för hård mot sig själv. Så länge det är kul så!

    Kristina: Haha, klart du ska komma förbi och tjuvlyssna på Sara som sjunger ;) Kul att du också tyckte det var fint, väldigt sockersött, men det ska det väl vara?

    Ellinor: Tack! Ja, det är ju himla kul även om det tar en väldans lång tid...

    BP: Haha, ja förhoppningsvis, blir det en gång till trycker jag upp dem ;)

    Petra: Tack! Ja det är ofantligt roligt :)

    Lisa: tack så mycket, visst är det kul? Även jag knyter rosetter på alla korten...på bilden är de inte klara än, men ni ska få se!

    Annika: Tusen tack! Jag antar erbjudandet om anställning inför framtiden och jag håller alla tummar! :D

    Carina: Tack så hemskt mycket, kul att du gillar dem!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete