Monday, January 11, 2010

Utvärdering av Organic Pharmacys rengöringsprodukter

Jag har sedan tidigare The organics pharmacys ansiktsrengöring från Peppermint-serien som jag är superdupernöjd med och tänkte därför uppdatera förrådet med även ansiktsvattnet Herbal Toner som skulle passa min blandhy. Tyvärr var den helt värdelös. Efter att ha tvättat ansiktet med rengöringen och tagit bort eventuellt ögonsmink med kräm från Face försökte jag använda ansiktsvattnet för att få bort de sista resterna. Ingenting fastnade på bomullen. När jag efteråt provade med Apotekets Aco ansiktsvatten fastnade jättemycket foundation. Produkterna kostade 479.- styck på Pure Shop men den senare var att likställas med kranvatten. Rengöringskrämen köper jag gärna igen men stor varning för Herbal Tonern.

9 comments:

  1. usch va tråkigt...men samtidigt lite befriande att återigen få fastställt att dyrast inte alltid är bäst.

    Ni verkar ha haft underbara (men kalla) dagar uppe i Åre...och nu hoppas jag att du har börjat detta års jobb på ett härligt sett och att vi senare lyckas få till en träff....en lite längre än sist:)

    kramar

    ReplyDelete
  2. Maja: Ja eller hur? Det är skönt att det billigare ibland är bättre. Det tråkiga är att jag ju vill köpa ekologiskt och det är så jädrans svårt att hitta bra grejor...men men. Jaaaaa, hade varit så kul att ses! Hoppas det blir av :)

    Kram

    ReplyDelete
  3. Allt dyrt är alltså inte bra! Fast min man säger det! :) Kram

    ReplyDelete
  4. Har precis hittat hit, fin blogg!

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    ReplyDelete
  5. Bra med tips om produkter man också ska se upp för ;)
    Kram

    ReplyDelete
  6. Vad trist att Herbal Tonern inte uppfyllde förväntningarna...men, men..nu vet du inför nästa gång :-) och tack för att du delar med dig av din erfarenhet av den med oss bloggläsare!
    Undrar om The organics pharmacys produkter finns i Paris...ska kika..

    Kram!

    ReplyDelete
  7. Tråkigt! Själv brukar jag köra med naturprodukter från Weleda (ligger i 140kr prisklassen och finns på Kicks numer också..) tycker det funkar rätt bra faktiskt!

    Dessutom så har jag en favoritkräm från Lush (www.lush.se) som heter Imperialis och alltid finns i badrumsskåpet nu för tiden! :-) De innehåller också naturliga ingredienser!

    Kram
    Lina

    ReplyDelete
  8. Usch ja, visst är det trist när dyra produkter inte fungerar. Vad bra att du hittade en som funkade :D och dessutom billig. kramisar Linda

    ReplyDelete
  9. Jess: Oftast är det nog så men just i det här fallet nej.

    Gunilla: Välkommen! Vad roligt att du hittat hit :)

    Ellinor: Ja det är ju svårt det där. Produkter fungerar ju väldigt olika beroende på vem som använder dem men man brukar ju ändå ha vissa önskemål som är gemensamma. T ex att rengöringskrämer ska rengöra :)

    Solli: Ja just det, jag har ju ingen aning om vad det finns för produkter i Paris nuförtiden. Antalet ekologiska produkter har ju exploderat på senare år. Säkert hittar du Organic pharmacy där!

    Lina: Jag älskar Weleda! Jag använder alltid ansiktskrämen Intensive care och nu på vintern även Calendula wind and weather cream. Använder du fler av produkterna? Har du provat rengöring, ansiktsvatten och shampoo och sånt?? Berätta gärna mer! Lush fanns i Malmö förr men nu är det postorder som gäller...

    Linda: Ja det bästa hade varit om det kom en produkt som är billig, effektiv OCH ekologisk. Än så länge endast en dröm...

    Kramar Emelie

    ReplyDelete