Saturday, January 30, 2010

Oh helgnatt

Nu är jag nerbäddad i sängen efter en riktigt skön fredag. Satte bock för sista punkten på göra-listan, blev hämtad på jobbet vid femtiden och åkte sedan raka vägen till Kockums för en simtur på deras fredagsmys med tända ljus och lugn musik. Efter påföljande bastu och tvagning kände jag mig nästan som en ny människa.

Vi satte kurs söderut och hem till syrran för att lämna ett par skidor. Naturligtvis blev vi kvar där hela kvällen. Det blir liksom alltid på det viset, trevligt nog. Vi delade på den mat som fanns och kompleterade med lite pizza. Soffan, mysigt sällskap och Let's dance var precis lagom ikväll. En sak är så rolig när vi är på besök, minsta systerdottern hoppar upp och ner av förtjusning när vi kommer, bönar och ber att vi ska stanna och helst sova över, sen äter vi lite mat och innan vi vet ordet av har båda tjejerna försvunnit ut med sina kompisar. När de kommer in igen laddar vi upp i soffan med godis och filtar. Efter fem minuter har yngsta somnat...

Nu är vi hemma igen. Jag är nog inte helt frisk, känner hur det värker lite i kroppen, näsan är täppt och halsen ömmar. Det är nog bäst om jag häller i mig en c-vitamin, lite näsdroppar och försöker sova minst nio timmar. Tacka vet jag nätterna som går mot helg. Godnatt och sov gott.

Snö i all ära men nu längtar jag efter våren jag med...

6 comments:

  1. Glömde...
    Krya på dig!!!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det låter som en jätte mysig fredag. Det är härligt med sådana där spontanbesök.
    Hoppas att du känner dig bättre idag och att du får en fin dag.
    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Håber du er frisk i dag, så du kan nyde weekenden!
    Tak for din kommentar:-) Faktisk er det slet ikke tungt med maven endnu, jeg har det herligt! Træner og gør som jeg vil! Lucky me, det er ikke alle, der har det så nemt i graviditeten!
    Stor kram Julie

    ReplyDelete
  4. Vilken fantastisk idé med "fredagsmyssim"!! Skulle gå direkt om det anordnades här.
    Hoppas du inte blir sjuk nu -bra att du ser till att sova ordentligt, det är bästa medicinen!
    Kram

    ReplyDelete
  5. Jess: Tack, det var mysigt att vara hos er med :)

    Julie: Vad skönt, det är bara att njuta!

    MissAgda: Ja visst är det en bra idé? Supermysigt.

    Kramar

    ReplyDelete