Sunday, January 17, 2010

Något värt att fira


Sällan har väl ett veckoslut varit så fullspäckat som det som just passerat. Två skarpa tjejer har avlagt musiklärar- respektive sjuksköterskekexamen, en liten kille i bekantskapskretsen fyllde 1 år samtidigt som ett litet knyte på andra sidan staden för första gången såg världens ljus. Mitt i allt detta skrålade vi låtar och knöt nya vänskapsband. Ett lugnt avslut fick helgen idag då Sara kom hit på pensionärsmiddag klockan 15. Tillsammans smaskade vi oss min hitintills förmodligen bästa lasagne.


video

Åh vad jag önskar att jag kunde visa er hela detta nummer som var magiskt. Jag skulle finurligt nog filma med hjälp av mobiltelefonen. Vad händer? Tror ni inte att det börjar ringa mitt i! Jag får panik och stänger av, därav allt skakande...Multifunktion i all ära men ibland är det banne mig sämre än bättre. Jag får hoppas på en demo av sångerskan i fråga snart istället.

6 comments:

  1. Låter som en trevlig helg, alltid roligt med lite festligheter!
    Hoppas du får en bra start på veckan.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Så fint hon sjunger! Är det MK?
    Ser att ni haft fullt upp i helgen!
    Vi får snart ses! Kram

    ReplyDelete
  3. En helg i festernas tecken alltså! Här har det varit mer ligga på soffan-helg (det är jobbigt att introducera en ny kollega på jobbet!). Ja jo, lite pyssel också naturligtvis! ;-D
    Läser att ni beslutat att inte gifta er i kyrkan, och det tycker jag låter helt rätt om man inte känner att det här med kristendomen är ens grej. Kommer jag någonsin för mig att gifta mig, vill jag göra det på sommaren utomhus.

    ReplyDelete
  4. Är bara tvungen att kommentera det otroligt fina födelsedagståget. Påminner om ett som jag har i minnet från min egen barndom och som jag faktiskt frågade mamma om bara för ett par dagar sedan :)

    Kort lunchpaus nu, vill kommentera träningen senare... Kram!

    ReplyDelete
  5. Vilken härlig helg. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  6. Ellinor: Ja, det var ännu en lyckad helg, skönt med sådana som bryter av veckorna :)

    Jess: Det är Sofia som jag pluggade franska med. Hon är otroligt duktig. Hoppas vi ses till helgen!

    Fröken Fräken: Ja det var ett ganska naturligt beslut det med kyrkeriet :). Skönt med en slapp helg också ibland!

    Annika: Visst är det fint? Kul att du hade ett sådant, jag har inte sett sådana förrän i vuxen ålder!

    Linda: Ja man behöver sådana :)

    Kramar!

    ReplyDelete