Tuesday, January 19, 2010

Katastrof-Skånetrafiken

Än en gång är bussen mer än 15 minuter försenad när jag ska hem från jobbet. Ingen fara om det hade varit en engångsföreteelse men det händer VARJE dag. Utan överdrift. Två gånger förra terminen uteblev bussen dessutom helt och hållet, utan den minsta information. Det är så fruktansvärt dåligt. Det är liksom iskallt den stunden man står och fryser ändå, efter 20 minuter är mina händer nu så frusna att jag knappt kan skriva på mobilen. Jag vill verkligen ta bussen och jag vill verkligen ta tåget. Jag avskyr att ta bilen eftersom jag känner mig som världens största miljöbov när jag gör det men jag börjar förstå folk som gör det. Jag har alltid tagit buss och tåg men jag tycker att både skånetrafiken och SJ har blivi avsevärt mycket sämre de senaste åren. Skandaldåliga på att hålla tider samt på att ha trevlig och informerad personal. Dessutom är det snordyrt. Nej ska vi lyckas övertyga folk om att ställa bilen hemma måste det bli en radikal skärpning i kollektivtrafiken.

Ett skämt?

7 comments:

  1. Ja, vill de att folk ska välja att åka kommunalt så vill det också till att de lever upp till service de säger sig erbjuda.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Jo, ska vi åka kommunalt får de nog allt bättra sig!
    Tack för min bil! :)

    ReplyDelete
  3. Kunde inte sagt det bättre. Bättring där!

    ReplyDelete
  4. Håller helt och hållet med dig. Pågatågen är ofta försenade och numera så otroligt smutsiga så det är knappt att man vill sitta ner.Skärpning Skånetrafiken!
    (Jag har skrivit och klagat.)
    Kramar mamma

    ReplyDelete
  5. Usch och fy för förseningar. Hoppas de börjar hålla tiderna. Man blir ju galen om man får vänta och vänta dag efter dag. Kramisar Linda

    ReplyDelete
  6. Ellinor: Verkligen, det är så himla synd att de inte är mer måna om att göra det bra för sina kunder?

    Jess: Ja jag är så arg på att de inte kan göra det mer attraktivt!

    Rick: Eller hur!

    Mamma: Bra! Det är bra när man orkar klaga, ju fler desto bättre!

    Linda: Ja det blir ju så himla tråkigt att pendla tyvärr...

    Kram Emelie

    ReplyDelete
  7. Man kan undra varför det blir så? Vad går fel i processen? Men det är så tråkigt när man blir drabbad. Hela ens tidschema och planering fallerar.
    Kram/
    Carina

    ReplyDelete