Saturday, January 30, 2010

Festligheter i Lidhult

Vid tvåtiden kom jag och Jessica upp till idylliska Lidhult där Sofias examensfest äger rum. Långt ut på landet möts vi av hennes föräldrars underbara lilla hus. Åh jag önskar att jag kunde visa er men dessvärre glömde jag kameran. Det ena rummet är sötare än det andra, med gamla möbler, kakelugnar och trasmattor i massor. Det började med en kakbuffé utan dess like och efter lite prat och spel gick vi nyss en vacker kvällspromenad i det vita vinterlandskapet. Nu har vi kommit in i värmen igen, det väntas mat och i rummet bredvid spelas det fiol för fullt. Efter maten blir det ett dopp i badtunnan som står ute på gården. Hoppas ni har en fin lördagkväll ni med.

5 comments:

  1. Lät ju riktigt mysigt! :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det låter ju jätte mysigt!
    Vad är bättre än en helkväll i goda vänners sällskap!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Lördagen bara försvann för mig. Jag kom på mig själv att tänka igår när jag satt i soffan... "åh skönt att det bara är fredag idag och vi har hela helgen framför oss..." - tji fick jag då!

    Låter skönt med dopp i tunnan, hoppas att det var det också.

    Skön söndag!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Skit oclså att du glömde kameran jag vill ju se!!!! Du får helt enkelt tigga lite bilder av föräldrarna hennes;)

    Tack för din fina kommentar....dina ord är alltid lika genomtänkta och stärkande! Önskar att du var aningens närmare;)

    Massor av kramar från Uppsala

    ReplyDelete
  5. Jess: Ja det var verkligen idylliskt :)

    Ellinor: Eller hur!

    Jenny: Ånej, inte kul att bli snuvad på en hel dag! men nu är det fredag igen!

    Maja: Ja, jag har efterlyst bilder, får se om det blir några... Tack detsamma!

    Kramar till er alla

    ReplyDelete