Saturday, January 2, 2010

Enfin, la neige

Sent på eftermiddagen nyårsdag satte vi oss på tåget som skulle ta oss upp till Duved. 14 timmar senare var vi tack och lov framme, vilket inte var en självklarhet. Två veckor innan avfärd fick våra reskamrater nämligen ett samtal från SJ då de fick reda på att det nattåg som vi hade bokat mellan Stockholm och Duved inte skulle gå utan att vi istället skulle få åka buss mellan Stockholm och Sundsvall mellan 10 och 03 på natten och sedan därifrån ta nattåget. Konstigt nog var det inga av de andra resenärerna som hade hört något om detta utan blev mäkta förvånade då vi kom med detta besked. Turligt nog var det vi som hade fått fel besked av någon outgrundlig anledning, och glada som få var vi för det.

Idag har vi således haft nästan en full dags åkning här på Tegefjället och imorgon bär det av till Åre. Lillkillen har gått och lagt sig efter mycket lek och sitt livs allra första fjälldag och vi sitter nu nyduschade och nybastade framför, nej inte brasan, utan tv:n. Japp, vi är ju trots allt fortfarande i Sverige och kan se Stjärnor på slottet och andra sevärdheter. Sju dagar kvar i backen och vi njuter.

7 comments:

  1. Märkligt det där med SJ, men vilket fantastiskt vinterlandskap!

    ReplyDelete
  2. Vilken tur att ni slapp BUSS! Nästan så man undrar om någon busade med er...? Fortsätt njut!

    ReplyDelete
  3. Jag är inte avundsjuk....
    Bamsekramar!

    ReplyDelete
  4. Ser hur härligt ut som helst! :-) God fortsättning!
    Kram
    Lina

    ReplyDelete
  5. Underbart!
    Hade gärna åkt på en skidsemester jag också.
    Stor kram

    ReplyDelete
  6. Ja tänk. En del gör allt vad de kan för att undvika allt som har med snö att göra, trots att hon bor mitt bland snö och backar och andra sätter sig och åker tåg i 14 h för att få åka skidor. Gissa vilken kategori som jag tillhör?? ;-D
    Men se semester, det säger jag aldrig nej till! Bara tre dagar kvar av min ledighet - paniken sprider sig!!!!

    ReplyDelete
  7. Petra: Ja, jag kan ju inte skryta med att vara lika aktiv eller duktig i backen som du men det är helt underbart de få gånger jag har chansen :)

    Ingmarie: Eller hur! Fast vi pratade med två olika personer på kundtjänst som bekräftade, annars hade vi också trott det.

    Jess: Vilken tur ;) Förresten fungerar dina skidor utmärkt!

    Lina: Tack detsamma!

    Ellinor: Ja det förstår jag, det finns få saker som är bättre :)

    Fröken Fräken: Haha, jag berättade precis för mina resekamrater om dig och din (o)känsla för snö ;) Det är verkligen märkligt, snön kan jag inte få nog av och skidåkning är livet men mörkret är nog det jag skulle ha svårt för. Soltimmar mellan halv tio och tre, skojar ni?? Däremot hade jag lätt kunnat vänja mig vis slalom som träningsform.

    Kramar till er alla!

    ReplyDelete