Wednesday, December 23, 2009

Utmaning - Kaffe & Te


Jag fick en utmaning av Maison Grey att visa mina te- och kaffeburkar. Utmaningar är alltid kul och självklart hakade jag på. Här ovan syns då min gedigna Kusmiteburkar. Jag är, vad man skulle kunna kalla det, manisk. Jag älskar burkarna och införskaffar nya på David design fortare än vad jag hinner dricka upp teet.

Tillsammans med teerna i hyllan hittar vi också mina favoritkakreceptsamlingar Leilas "A piece of cake" och Cecilia Wikbladhs "Cecilias Fikastunder". Intill kokböckerna står ett loppisfynd, ett sockerkar med texten Socker är sött men tål ej att bli blött.

Kaffe dricker vi dagligen och det förvarar jag i kyklskåpet. Burken är köpt i en liten favoritaffär i Paris och gör mig glad. Kaffe ska drickas svart om man äter ostmacka eller choklad till, annars med mjölk, helst varm.

Uppdatering! Jag glömde ju skicka utmaningen vidare. Jag skulle vilja se hur Fröken Fräken, Mamma med ambitioner och Fröken Isaksson förvarar sitt te och kaffe!

5 comments:

  1. Så fint med alla dessa Kusminburkar. Det är alltid mysigt med en massa olika teer.
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Vilka fina burkar! Önskar dig en God Jul & Gott Nytt År! Har några favvobloggar jag följer, däribland din:). Ska bli roligt att se vad du hittar på under 2010. Ha det bra!
    Kram,
    Annelie

    ReplyDelete
  3. Visste att du hade en del att visa!
    Har förresten gjort mer Rocky road! Kram, vi ses i morgon!

    ReplyDelete
  4. Ellinor: Eller hur, och burkarna är ju så vackra!

    Annelie: Tusen tack, vad himla glad jag blir: Jätteroligt att höra. Hoppas att du också får en riktigt härlig jul och ett gott nytt år! Är det Annelie som har kommenterat tidigare också eller är det första gången du kommenterar här? I vilket fall är du välkommen ;)

    Jess; Ja, haha, det hade jag ju faktiskt. Gott med Rocky raos dka det bli.

    Kramar

    ReplyDelete
  5. Du hade ju hur mycket smaskigt som helst! Jag måste sladda förbi så snart jag är i Lund igen.

    Stor kram

    ReplyDelete