Wednesday, December 30, 2009

Tvåtusennio

Från det gångna året minns jag bland mycket annat...

...all den tid jag tillbringat med världens bästa familj

...min drömresa som blev verkllighet

...ännu ett år av veckliga desperatekvällar. Varje tisdag de senaste åren har jag och mina närmsta vänner fösökt att träffas. Vi alternerar om att vara värdinnor och den som bjuder hem fixar mat och dessert och kvällen går åt att prata, prata, prata mer än att faktiskt följa tv-serien.

...inte mindre än fyra bloggträffar. Jag har träffat fyra fantstiska bloggerskor. Coola, tuffa tjejer med kämparglöd som heter duga. Maja, Lisa, Annika och Mia. Ni är mina idoler.

...ännu en fantastiskt konsert med Bruce Springsteen, denna gång på mindre än en meters avstånd

...att lilla Leo kom till världen

...mitt första avklarade lopp tillsammans med grymmste vännerna

..för mycket champagne på mina examensfester, Erik som fyller 30 och mitt första jobb

..två fina vänner som deklarerar sin kärlek

...en underbar skidresa med systerns familj

..och till slut min underbare Erik på knä förklarandes sin kärlek. Sålunda är mitt liv som mademoiselle snart över men bloggen min byter inte namn. Varken bloggen eller jag faktiskt.

Tack alla fina bloggvänner för året som gått. Jag hoppas att ni stannar kvar ännu ett år.

Kramar Mademoiselle Moyenne

16 comments:

  1. Vilket underbart år! Ett första millopp och en FÖRLOVNING! Inte illa.
    Många kramar och gott nytt år!

    ReplyDelete
  2. Jag är alltid med dig! <3 Kram

    ReplyDelete
  3. Vi har 3 gemensamma saker under året som gått: drömresan,examen och musikupplevelse av högsta rang ( min var U2 ).
    Följer självklart med dig under 2010:)Själv ska jag våga satsa fullt ut på min dröm som fotograf.
    Gott Nytt År!

    ReplyDelete
  4. Åh, vad fint, min fina. Blir nästan lite gråtfärdig.
    Längtar tills vi ses på fredag...
    KRAM

    ReplyDelete
  5. Jag ÄLSKAR nyårskrönikor. Ett år går så fort men när man tittar tillbaka inser man att mycket ändå hänt.
    Skönt att du ger mig lite glädje så här mitt i min ångest. Jag har ett otäckt förhållande till nyårsafton men däremot känner jag pirret som jag alltid får i januari - man bara känner hur allt börjar, man får en ny chans att bli friskare, starkare, smartare, lyckligare.
    Du, jag hoppas du sparat några bröllopstidningar tills jag kommer på te. Jag vill också tycka till. :)
    Kram

    ReplyDelete
  6. Har inte följt dig hela året så för mig var det perfekt med en sammanfattning. :-) Vilket fantastiskt år, och vet du, det är bara början! :-)

    ReplyDelete
  7. Vilket underbart år! Ska bli så spännande att följa din bröllopsplanering. Gott nytt år vännen. Kram Linda

    ReplyDelete
  8. Vilket fint år du haft!
    Det verkar ha varit starten på mycket fint och jag hoppas att 2010 följer i samma spår.

    Gott nytt år!

    ReplyDelete
  9. Sikke et år, herligt!
    Jeg vil ønske dig et godt nytår. Jeg glæder mig til at følge dig i 2010.
    Stor kram Julie

    ReplyDelete
  10. Vilket händelserikt år! Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år med massor av kärlek, lycka och framgång!

    Hoppas du kommer på en visit i Paris!

    Massor av kramar!

    ReplyDelete
  11. Åh så fint du skrivit! :) Hade glömt av mig att sammanfatta året men det har så många andra gjort så bra istället. Helt fantastiskt år du haft med otroligt vackra bilder!

    Och nya bilder... väldigt roligt att se! Du är ju så fin... (Pratade om dig med en vän som frågade: Hon som var så vacker? Ja! Det är du Emelie) Med risk för att låta löjligt insmickrande men man blir ju tagen när man ser bilderna :)

    Och så ska jag, till sist, TACKA för det otroligt fina julkortet, blev rörd! :) Såg det först när jag kom hem från Sundsvall. Sedan har jag varit datorlös och de sensate timmarna har jag försökt lära mig en ny dator. En Mac blev det till sist! Mycket nöjd :) Hihi.

    God fortsättning! 2010 kommer att bli underbart!

    ReplyDelete
  12. Underbart att läsa människors sammanfattning av året som gott! :-) Ha ett underbart 2010 också!

    Kram
    Lina

    ReplyDelete
  13. Miss Agda: Eller hur, det är helt otroligt. Svårt att toppa kanske men förhoppningsvis blir 2010 lika bra :)

    Jess: Underbart att veta :)

    Annelie: Vad kul! Ja, musik är helt otroligt och att få göra sin drömresa är ju inte alla förunnat. Lycka till med dina fotografdrömmar!

    Mia: Vad synd att du känner så för nyår, jag älskar den dagen, men däremot har jag svårt för att gå tillbaka till skola/jobb efter lov...men det ska nog gå det med. Självklart ska vi planera bröllop när du kommer ;)

    Kristina: Ja nu är vi här! Tack för de fina orden :)

    Ingmarie: Varmt välkommen till min blogg, kul att du kikar in här. Jag hoppas du följer med hela året :)

    Fröken Isaksson: Tack detsamma! Ja, det får snart bli lite mer bröllop på bloggen tror jag allt ;)

    Ellinor: Ja, det hoppas jag också. Detsamma fina du.

    Julie: Tusen tack fina och detsamma!

    Solli: Jag hoppas också kunna komma på visit till Paris, om budgeten håller så kanske...jag har ju en del att spendera pengar på i år, haha.

    Annika: Fina du, tusen, tusen tack och detsamma! Ska bli kul att få följas åt ett år till :)

    Lina: Eller hur, det är härlig läsning. Tack detsamma!

    Stora kramar till er alla!
    Emelie

    ReplyDelete
  14. Vad fint med en årskrönika för mig som inte följt dig hela året. Vi delar både examen och förlovnings erfarenheter, stora och fantastisk ögonblick från 2009. Jag följer dig 2010, var så säker.
    Gott nytt år!

    ReplyDelete
  15. Himla fint skrivet! Jag läste det tidigare men tog mig aldrig tid att skriva en kommentar.

    2009 var verkligen ett ar att minnas för dig, och vad härligt att veta att 2010 kommer bli jättespännande med bröllop och allt!

    Jag är himla glad att vi följts at under aret och hoppas att vi fortsätter 2010? Kommentarerna har kanske blivit färre fran min sida, speciellt i slutet pa aret med IVF karusellen och diverse nederlag. Men jag finns här och jag ser dig som en vän. Hoppas att vi snart far möjligehet att ses igen. Vi hann ju inte prata klart! ;)

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete
  16. Men underbara du!!! Hur har jag missat detta? Blev alldeles varm i hjärtat nu när jag läste det här:) du om någon är ju min idol...du är så fantastiskt att det inte är klokt egentligen och jag hoppas hoppas hoppas att snart få se dig! Visste du förresten att Helsingborg ligger rätt nära som nästa bostadsort för oss....något närmare iaf;)

    Kramar igen

    ReplyDelete