Monday, December 21, 2009

Snö i Skåne

...och det sedvanliga kaoset har infunnit sig. Så här kan det se ut när man är på väg till jobbet till exempel. Eftersom cykel till bussen var uteslutet tog jag för ovanlighetens skull bilen härom dagen. De vanliga 20 minuterna tog då 85...

En annan variant är den att bussen helt enkelt inte kommer, därav tog det mig idag en och en halv timme att komma hem istället för 45 minuter. Det var inte varmt att stå en halvtimme på busshållplatsen kan jag berätta. Men snön är vi glada för i alla fall. Nu håller vi tummarna för att den ska stanna julen lång.

6 comments:

  1. Jo, det tar lite tid...
    Men hurra för vit jul!!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Sneen giver også kaos her, men det er jo helt vidunderligt med hvid jul!:-)

    ReplyDelete
  3. Åh det är härligt med snö... här har kommit mer än 50 cm både igår och 50 cm idag. Dessutom 17 kalla grader men är det vinter så är det! :)

    Roligt att ni förhoppningsvis får en vit jul i Skåne också!

    ReplyDelete
  4. Det är lustigt att vi blir lika överraskade varje år ;)
    Kram

    ReplyDelete
  5. sv: Det ska jag göra om inte M ätit upp alla... :)

    ReplyDelete
  6. Finns utmaning hos mig till dig! Kram

    ReplyDelete