Sunday, December 13, 2009

Skridskoyra

Ännu en helg har sprungit förbi och jag undrar så vart tiden tar vägen. Skridskoåkning i dagarna två, lite utgång men mest pyssel och mys hemma och idag hade vi ansvaret för den här lilla söta:

Skofantasten gör undantag från klackskorna och testar Eriks enorma snowboardskor.


Vi har anlänt till Folkets Park oh hyrt skridskor till systerdottern som är lite tveksam i början...

...det försvinner dock snabbt och snart åker hon och Erik som tokar runt den lilla banan.

Efter skridskoåkning är måste man självklart ha varm choklad och mackor. En och annan lussekatt kan också ha slunkit ner. Hoppas att ni har haft en härlig helg också. Nu är det bara sju arbetsdagar kvar för mig innan jullov!

6 comments:

  1. Härlig dag! Bara 6 arbetsdagar för mig! Kram

    ReplyDelete
  2. Så mysigt det ser ut!
    Varm choklad och ostsmörgåsar är ju ett måste vid utomhusaktiviteter så här års.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej Gumman!

    Jag har varit lite frånvarande på nätet och helt missat dessa stora nyheter om förlovningen. Stort grattis och lycka till!!

    Anna

    ReplyDelete
  4. va söta ni är!!!!! hmm....kanske skulle skicka över en liten sparv också, ni ser ju ut att trivas alldeles förträffligt;)

    kramar

    ReplyDelete
  5. Åh så fina bilder! Det ser otroligt härligt ut! :) Jag har fortfarande inte åkt skridskor på flera år men i år bara ska jag testa långfärdsskridskor har jag tänkt...

    Förresten, tänk att Erik är din blivande man. Så fint :)

    ReplyDelete
  6. Jess: Skönt! Nu är det lov för dig :)

    Ellinor: Eller hur, det är obligatoire!

    Anna: Tusen tack fina du! Kram

    Maja: Hihi, han kanske måste bli liiiite större först men sen är han hjärtligt välkommen :)

    Annika: Haha, ja det är allt bra fint ;) Jag älskar skridskor, det är min bästa vintersprot förutom skidor (som jag ska åka om en vecka, jipiii!) Jag och Erik har tagit på oss att utbilda lilla systerdottern i vintersporter eftersom deras föräldrar inte är så intresserade :)

    Stora kramar Emelie

    ReplyDelete