Monday, December 28, 2009

Det underbara med mellandagar


Sista dagen i Småland idag och denna julhelg har gått lika fort som alla andra. Jag har dock försökt att njuta allt vad jag bara kunnat av att vara mitt ute i ingenstans utan att ens ha mobiltäckning. Det är så fantastiskt skönt att få åka upp här ett par gånger om året och bara få vara utan några måsten. Vi har slappat i soffan framför brasan med våra julklappsböcker, spelat sällskapsspel, gått promenader på isiga, snöiga vägar, ätit chokladkartong efer chokladkartong, knäckt nötter, lagat mat och suttit och pratat.

Enda pausen från ingenstanslandet var när vi åkte in på mellandagsrean och shoppade loss välbehövliga (hrm) saker inför skidresan och det kommande året. Ja just det, jag har kanske inte berättat att det bär av till Åre på nyårsdagen? Det ska bli fantastiskt kul att få åka skidor igen, det blir ju oftast inte mer än en gång om året. Nåväl, en dag i sänder och idag blir det svamprisotto med vitt vin och sedan far vi in till storstaden för att se Avatar på bio.

2 comments:

  1. Låter supermysigt! Ha det så bra! Kramar

    ReplyDelete
  2. Vad tyckte du om filmen? När jag först såg trailern tyckte jag inte att det var en film i min smak men sedan har jag hört så mycket bra om den.
    Kram

    ReplyDelete