Thursday, November 26, 2009

today I remember Hollywood

Vi inlede besöket i den beryktade stadsdelen med en lunch och en stor lemonad med tanke på den orimliga väme som vi vid det här laget härdade San Francisco-bor inte var vana vid. Färskpressad läskande frukt i stora glas med isbitar svalkade oss medan vi planerade för vår dag i Hollywood.


Klart som korvspad att vi gjorde den obligatoriska svängen förbi Hollywood när vi gästade L.A i somras. Först var det ett frenetiskt omkringkörande med Erik vid ratten och mig ivrigt påhejande "Vi måste hitta ett riktigt bra ställe där vi kan fota skylten!" Det gjorde vi. Vi och alla andra som stannade längs just den gatan.


Vidare släpade jag med mig min inte fullt lika entusiastiske pojkvän till Walk of fame och åtminstone över hundratalet stjärnor. Jag fick emellretid nöja mig efter att ha sett tre av stjärnorna på min himmel eftersom Erik vid det här laget kallsvettades av obehag inför turistandet. Så vi kastade in handduken och begav oss tillbaka till de lite mer sofistikerade områdena i Santa Monica.

11 comments:

  1. Man skulle kunna tro att du var där lika länge som honom med tanke på allt du kan berätta :)Tack för i onsdags :)

    ReplyDelete
  2. Ett besök i L.A är ändå inte fulländat utan en liten tur till Hollywood. Du såg ut att smälta in riktigt bra i omgivningarna; en riktig filmstjärna!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Vad overkligt med sol och sommarklädsel :) Så fina ni är, som vanligt strålar det om dig!

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  4. Wow, du och stjärnan verkar ju ha funnit varandra! ;-)

    ReplyDelete
  5. åh Hollywood är härligt! där var vi ofta när jag bodde i santa monica.

    ReplyDelete
  6. Vilka härliga bilder, blir så sugen att åka till LA. Kramisar Linda

    ReplyDelete
  7. Kristina: Det kanske kommer med endera dagen :)

    Rick: Tack själv och ja, haha, jag hann ju med mer eftersom jag inte jobbade utan bara lyxlirade ;)

    Ellinor: Eller hur, haha? Och tack så mycket!

    Annika: Du är för söt, tack så mycket. Ja, sommar och sol känns oändligt långt borta, ändå går tiden så fort...

    Jess: ja, eller hur!

    Sascha: Ja visst är det. Har du bott där alltså? Det vill jag höra mer om!

    Petra: Haha, ja eller hur!

    Linda: Eller hur blir man sugen, suck, men en dag...

    Kramar till er alal!

    ReplyDelete
  8. Åh så roligt! Men Hollywood är ju långt ifrån vackrast i L.A, huh! Räcker med en dag där precis som ni gjorde.
    Mer, mer, mer!

    Kram

    ReplyDelete
  9. Härligt! Hollywood skulle jag gärna vilja besöka när jag är i LA en vacker dag :-)

    ReplyDelete