Monday, November 9, 2009

och jag sa JA.

2009-10-30 gick mina drömmars prins, mitt livs kärlek, min Erik ner på knä och ställde den där frågan som jag bubblande av förväntan så väntat men inte förväntat men ändå på något märkligt sätt, som så många andra drömt om, tänkt på, velat. I det ögonblicket var det bara vi, de första människorna på jorden. Och ingen kunde ha älskat som vi, känt som vi, varit så nära som vi. Undrat hur kärleken inte spricker, hur den är så oövervinnerlig och självklar, samtidigt så förtvivlat skör och livrädd. Men jag sa ja, hur skulle vi annars leva?

24 comments:

  1. Nej, är det sant! Underbart!!! Grattis! Så vackert, är så lycklig för din skull. Så rörd. Livet är bra härligt! KRAM!

    ReplyDelete
  2. Fin ring! Kram syster J

    ReplyDelete
  3. Det är så underbart. Jag är verkligen glad för din skull finaste vännen.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Så underbar kärleken kan vara! Jag är rörd och önskar er all lycka! Kramar

    ReplyDelete
  5. Men åh vad underbart romantiskt. Stort grattis till er. Vad härligt! Och vilken underbar ring. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  6. Jag blir alldeles rörd - Grattis!
    Kärleken är underbar och särskilt när man får dela den tillsammans med den man tycker allra mest om.
    Jag önskar er all lycka!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Grattis!!! Å vilken fin ring :)

    ReplyDelete
  8. Åh så mysigt! Härligt så här i novembermörkret...
    Kärleken övervinner allt...
    Blir det ett sommarbröllop?
    Kram

    ReplyDelete
  9. Ahhhhh!!! Ah vad roligt! underbart! STORT GRATTIS! Och sa vackert skrivet. Jag är sa glad för er skull!

    Stor stor kram fran Lisa

    Och du, du anar inte vad dina fina kommentarer betyder för mig. Massor!

    ReplyDelete
  10. Stort grattis!:) Underbart!
    Har inte läst här inne på bloggen på ett tag, så jag har lite att ta igen.
    Kram,
    Annelie

    ReplyDelete
  11. Tillykke tillykke tillykke! Hvor er det romantisk, jeg bliver helt rørt!
    Stor kram

    ReplyDelete
  12. Jag har läst din text om och om igen. Så otroligt vackert formulerat, du är grym. visst är det härligt när den där stunden infaller. Jag är så glad för er skull. Plötsligt fick bloggen ytterliggare en rubrik att fylla. Hoppas vi får vara med på er resa. Vet minst två små fina flickor som säkert känner sig manade till tärnuppdrag.....
    Enormt mycket GRATTIS till er båda.
    Kramar i massor, Kristina.

    ReplyDelete
  13. Åh vad härligt det låter! Jag läste det hos din gulliga syster och ville säga Grattis! Vad fint du har skrivit, så vackert:)

    ReplyDelete
  14. Åh men oooohhh!!!! Lägg av!!! Vad roooligt! GRATTIS!!! :) Jag blir alldeles alldeles löjligt rörd och får en klump i halsen och känner mig alldeles uppfylld av kärlek trots att det råder total kärleksbrist hos mig men jag är en romantiker på något sätt ändå mitt i realismen. Precis som du skriver. Man måste våga för att vinna och jag tror på er! :) Kärlek är det enda som växer om man slösar med det, ALL kärlek till er! :) Stora kramar!

    ReplyDelete
  15. ...förresten jag läste ju att du skrattat åt min kommentar men jag förstod inte för jag trodde det var inlägget om systerdöttrarna och grön karamellfärg... så jag kopplade inte hela vägen. Men nu förstår jag :) HIhi... :) Det är något med hösten och romantik helt enkelt :)

    ReplyDelete
  16. Nu sitter jag här med tårar i ögonen ska du veta, Emelie. Vad underbart fint du fångat känslan. Varmaste grattiskramar Camilla

    ReplyDelete
  17. Snyft, vad fint skrivet. Jag känner kärleken ända hit!
    Ni är så fina tillsammans!!

    Kam
    e

    ReplyDelete
  18. När jag läser vad du skrivit rinner tårarna åter igen. Jag är så otroligt lycklig för din och Eriks lycka. Ni är så otroligt fina tillsammans.
    Massor av kramar till er båda
    Mamma

    ReplyDelete
  19. Mina (våra) varmaste gratulationer till er båda! Vi som själv fått uppleva förälskelse och kärlek vet ju hur det kan kännas. Du har en underbar förmåga att skriva. Tittar in på din sida då och då och gläds åt att se hur bra du/ni har det. Många kramar till er båda och så småningom får jag titta närmare på din fina ring.

    Kramar

    Anita

    ReplyDelete
  20. Så oerhört härligt. Grattis! Sa själv ja till min finaste i början av sommaren och bröllopet är planerat till nästa år. All lycka till er.

    ReplyDelete
  21. Åh vad roligt! Här tentapluggar man i tre dagar och missar världens händelse!

    PS. Mailar dig as we speak..:)

    Kram

    ReplyDelete
  22. STORT GRATTIS! Det är ju helt underbart när man blir friad till. Hoppas det blir ett bröllop inom en snar framtid :-) Kärlek är något vackert och giftermål är en fin symbol för det. Är riktigt glad för eran skull!
    Kram!

    ReplyDelete
  23. ÅH! GRATTIS!!!! På min födelsedag dessutom... ;-)

    Kram Lina

    ReplyDelete