Saturday, November 14, 2009

I'm going out tonight

Faktum är att jag sitter hemma i soffan med en filt, laptopen och Veronica Mars på tv men om jag skulle ha gått ut ikväll, om jag inte varit så förbenat trött, snorig och allmänt ohipp ikväll så skulle jag ha sminkat mig med mina nya lyxiga prylar från Body shop.

En ny ögonskugga med lite glammigt lila, grönt och grått. Perfekt för en lite sotad festsminkning. Dock har jag inte riktigt lärt mig hur jag applicerar den på rätt sätt, men övning ger färdighet (förhoppningsvis).

Terracottafärgat rouge i form av kulor - ett lite glittrigt resultat som passar perfekt för festligare tillfällen och slutligen en ny rougeborste - en välbehövd och väldigt mjuk borste som gör det lätt att applicera jämnt.

3 comments:

  1. Ser lyxigt ut. Bli också sugen på lite vinterparty smink. Men vänta, jag är inte bjuden på något vinterparty. Ja, ja, man kan väl alltid sminka upp sig hemma!! :-)

    Kram
    e

    ReplyDelete
  2. Ja precis, övning ger färdighet. Jag har också massor av härliga skuggor som jag inte behärskar fullt ut ;). Kram Linda

    ReplyDelete
  3. Elisabeth: Haha, inte ens någon nyårsfest? Annars är ju julafton ett hett kort :)

    Fröken Iaksson: Ja, eller hur. Men undrar när man lär sig...haha

    Kramar

    ReplyDelete