Sunday, November 15, 2009

Herr Marchi


För ett ganska bra tag sedan skrev jag ett inlägg om Lars Tunbjörk och hans fotografi där jag bland andra hade med bilden ovan. För några veckor sedan fick jag så en kommentar på inlägget av Herr Marchi, en fotograf som visar sig vara den rättmättige ägaren bakom fotot. Jag hade alltså helt missuppfattat men hade en sådan tur att den riktige fotografen hörde av sig. På så sätt fick jag upp ögonen för ännu en begåvad fotograf med känsla för att fotografera det typiskt svenska. Titta in på Mattia G. Marchis hemsida och läs om tankarna bakom bilderna.

5 comments:

  1. Vilka härliga bilder han hade på sin hemsida!

    ReplyDelete
  2. Kul att han hörde av sig! Kram

    ReplyDelete
  3. Så härligt med duktiga fotografer tycker jag - man blir så himla inspirerad! Jag kan inte sluta att titta på alla härliga foton det finns där ute.

    Hoppas allt är bra!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Tack för tipset! Ska kika in där nu.

    ReplyDelete
  5. Tobbe: Eller hur! Riktigt sköna :)

    Jess: Ja eller hur, vad är oddsen?

    Jenny: Ja eller hur, jag älskar fotografier. Dina är underbara till exempel!

    Natasha: Kul att du gillade den. Välkommen till min blogg förresten!

    Kram Emelie

    ReplyDelete