Friday, November 20, 2009

Hejdå svinis, hej helg

Så då var även jag, sent omsider, vaccinerad och redo för svinis. Jag hoppas att det inte vankas för allvarliga biverkningar då jag har fullt schema i helgen. Ikväll blir det Plockepinn, en av favvorestaurangerna i staden, tapas, två bästa vänner, en ny bekant, vin och förhoppningsvis intressanta samtal. Imorgon kommer två andra efterlängtade på middag och vi tänkte bjuda på risotto, mer vin, skratt och en skvätt limoncello. På söndag sen är det dags för fler bröllopsbestyr när det bär av till Lund för bröllopsmässa. Vad gör ni i helgen?

2 comments:

  1. Jag ska jobba hela helgen, men det ska faktiskt bli roligt det också :)
    Hoppas att du får en trevlig helg.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Men vad ser jag här? Man tittar åt ett annat håll för ett tag och någon går och stadgar sig, eller kommer ett steg närmare.Grattis!! Fast bröllopsmässa? Sådant verkar lite läskigt.. men jag är väl som Carrie i SATC som får utslag över hela kroppen efter att ha prövat en bröllopsklänning.. ;-)
    Här har det varit en ovanligt social helg, men har nu en moster en massa nybakat att bjuda på så får man helt enkelt uppoffra sig.
    Hoppas att du hann hitta en adventskjusstake också, Granits zinkprodukter verkar gå åt som tårta på måndagsfikat.

    ReplyDelete