Monday, November 23, 2009

åh så fint

En av mina favoriter har gett mig denna söta award. Tusen tack fina Lisa och framförallt, detsamma! När man har blivit tilldelad detta pris ska berätta tio saker om sig själv och passera awarden vidare till tre bloggvänner.

Tio saker! Ojojoj, ja då så...

1. Jag har nyligen skaffat linser varpå jag insett att jag verkligen inte såg någonting på långt håll förut...

2. Jag dricker kaffe med mjölk vid alla tillfällen utom när det vankas ostsmörgåsar. Då ska kaffet vara svart.

3. Jag fick med nöd och näppe godkänt i franska på gymnasiet och avskydde ämnet som pesten.

4. När jag var liten var jag en riktig hästtjej, jag började på ridskola som 6-åring, fick min första shetlandsponny som 7-åring, tävlade mitt första ponnytravlopp som 8-åring och hade vid 11 års ålder två egna hästar, plus att jag skötte, red och tävlade flertalet andra. Jag slutade tvärt med hästarna när jag började gymnasiet och har knappt ridit alls sedan dess.

5. Jag trodde fram tills för ett år sedan då jag gick och testade mig att jag var nötallergiker. Sedan jag fick reda på att jag inte är det har jag tagit igen min livskonsumtion av nötter. Jag äter nötter nästan varje dag och jag älskar det.

6. När jag träffade Erik för första gången var jag helt säker på att han inte var någonting för mig. Enda anledningen till att jag gick med på en dejt var för att en av mina kompisar övertalade mig att ge honom en chans. Jag och ett par tjejkompisar var inne i en riktig singelsväng och hade ingenting till övers för män. Dock föll jag som en fura efter fem sekunder...

7. Jag var färgade mitt hår rött nästintill konstant mellan 15 och 25 års ålder.

8. Jag har ägt min flotta systemkamera i snart tre år och jag vet fortfarande inte riktigt vad det här med bländare och slutartid innebär...

9. Jag sökte mitt första jobb, hittade min första lägenhet, öppnade mitt första bankkonto, sökte mitt första bostadsbidrag och hade mitt första förhållande på franska.

10. Jag har inget tålamod och har påbörjat oändligt många projekt och börjat på oändligt många sporter utan att avsluta dem eller fortsätta med dem. För att nämna några; en muffinskokbok, tvärflöjtslektioner, stickning, klättring, smycketillverkning, boxning och resedagböcker.

Förutom att skicka tillbaka den till Lisa så skulle jag också vilja skicka den här awarden vidare till tre ljuvliga bloggtjejer: Annika, Jess och Ellinor! Men jag tycker inte att man måste berätta tio saker om sig själv om man inte vill. Man kan också bara få veta att man är en awesome girl ;)

9 comments:

  1. Tusen tack söta du!
    Jag får klura på dessa tio saker för det är sannerligen inte lätt att komma på någonting som samtidigt ska verka lite intressant och spännande ;)

    Kram

    ReplyDelete
  2. Åh gullegulle-dig! :) TACK så mycket!

    Jag får också sätta mig ner och fundera om det finns tio intressanta saker om mig... :)

    Väldigt roligt att läsa om dig förresten :)

    ReplyDelete
  3. Vad kul att få veta lite mer om dig. HIhi jag har också haft min systemkamera så länge och vet inte heller det där med bländare och slutartid. Även om mannen försöker instruera mig ideligen ;). kram kram

    ReplyDelete
  4. Rolig läsning om dig:) Känns som man känner dig fast jag aldrig träffat dig.
    Inte lätt med slutare och bländare, har fotat i över 10 års tid och vet ibland heller inte vilken jag ska styra för att få till bilden...hi hi!
    Kram,
    Annelie

    ReplyDelete
  5. Nu får du en liten utmaning i gengäld ;)

    http://ellinorsworld.blogspot.com/2009/11/gillargillarinte.html

    Kram

    ReplyDelete
  6. Tillykke! Du fortjener det:-)
    Kram

    ReplyDelete
  7. Ellinor: Det är du värd! det var kul att läsa om dig :) Tack för utmaningen, jag SKA göra den, ska bara ha tiden...

    Annika: Och du med :) Klart det finns!

    Jess: det är du värd!

    Fröken Isaksson: Ja herregud, när ska man lära sig??

    Annelie: Ja, visst är det häftigt med bloggar. Undrar om man känner varandra så bra som man tror?

    Mia: Jag har svarat två gånger!!

    Julie: Tack, tack söta!

    Kramar till er alla!

    ReplyDelete