Thursday, October 22, 2009

Utmaning - Här är mina E


Reglerna är:
Kopiera detta till din blogg.
Utmana 5 personer och berätta för dem, samt personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1).

1. Vad heter du: Emelie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak
3. Flicknamn: Elsinore
4. Pojknamn: Elis
5. Yrke: Eldslukare
6. Färg: Ebenholtssvart
7. Klädesplagg: Enfärgade ullstrumpbyxor
8. Mat: Endivsallad med roquefort och äpplen
9. Sak i badrummet: Ekologisk rengöringskräm
10. Plats/stad: Edinburgh
11. En orsak att vara sen: Elfel i elbilen
12. Något man skriker: Ey!
13. Film: En lektion i kärlek
14. Något man dricker: Ekologiskt vin
15. Band: E-street band såklart!
16. Djur: Ekorre
17. Gatunamn: Eddy Street
18. Bil: Epatraktor
19. Sång: Elegi




Inte helt lätt på E heller.
Jag har sett att ganska många fått utamningen redan så jag utmanar alla er som vill hänga på! Lycka till!

3 comments:

  1. Nu vill ju inte jag vara den som är den (jo det vill jag) men nr 2 tycker inte jag stämmer in! Evig kanske?
    Är det åldern som ställer till det eller? Puss och kram syrran!
    Vi ses på lördag va?

    ReplyDelete
  2. Ojdå, jag hade tänkt evig men sen höll jag på med en massa annat och glömde att man skulle ha fyra bokstäver :)

    ReplyDelete
  3. hihi....du är ju så duktig på ord, språk....ska se om jag kan hitta lite tid snart så ska jag göra den här.

    Blir så glad över dina kommentarer och är ledsen att jag är så dålig på att återgälda dem...men det är mycket nu som du kanske förstår;)
    Och ja...jag lägger ner myyyyycket tid på att hitta bilder etc...så jätteskoj att någon uppskattar det:) första kommentaren om det tror jag:)

    Kramar....nu väntar målning

    ReplyDelete