Monday, October 12, 2009

San Francisco shopping och hosteltips

Jag har ju lovat att visa upp resultatet av min Kalifornienshopping och i synnerhet den där blommiga klänningen. Men av någon märklig anledning så verkar det inte bli några bra bilder på den trots att jag har haft den på mig hur många gånger som helst. Den enda jag hittade var den här:


Ja, ni förstår kanske vad jag menar? I vilket fall hittade jag godbiten på Crossroads, en second handaffär i världsklass belägen på 2123, Market Street vid Mission.


Den här lilla underbara koftan kommer från början från Banana republic men inhandlades i samma butik som blommiga klänningen. Här får den matcha min kjol från Mon ami Pierot när jag steker frukostpannkakor på världens mysigaste hostel i San Louis Obispo. Om ni någonsin ska göra samma resa som vi gjorde så är detta ett ställe att övernatta på. För 60 dollar sov vi båda två i privat rum på vindtorkade lakan, spelade schack, pratade med folk från när och fjärran och åt en äkta amerikansk frukost innan vi drog vidare söderut. Underbart ställe!


I en av de otaliga små butikerna runt Mission, mitt favvoområde i SF hittade jag de här, i alla bemärkelser, sagolika Alice i Underlandetörhängena. Jag kunde bara inte låta bli, trots att de inte var särskilt billiga. Butiken heter Therapy och ligger på 545, Valencia Street.


I samma område ligger butiken Rare Device, 1845, Market Street, där jag hittade de coola vykorten ovan och en skrivbok med följande text ingraverad på svenska:


En vacker dag
Någonstans
Minnas och komma ihåg

ord som passade perfekt just då.

8 comments:

  1. Åh, vad roligt att se! Är nyfiken på den blommiga klänningen!
    Och hostelet (hostelet?) verkade fantastiskt.
    Puss.

    ReplyDelete
  2. HIhi vilken rolig bild på dig i klänningen. Helskön :D, kram

    ReplyDelete
  3. Om det är sådana foton som blir när du har på dig den klänningen, så är det ju viktigaste säkrat - att du har väldigt kul när du har på dig den! (åååh, nu minns jag en cerise top som jag alltid hade så roligt i.. Man kunde ge sig ut och handla iklädd den tröjan och ändå hamna i ett skojigt äventyr!!)

    Jag säger bara att så länge jag inte ser några tomtar så är det inte juligt.. men jag såg att de på Willys tagit fram årets julkalender... skandal!! ;-)

    ReplyDelete
  4. Du hoppar ju som ja, jag vet inte, du hoppar i alla fall! :)
    Söta örhängen och fina pannkakor! Kramar

    ReplyDelete
  5. Fina saker. Det är roligt när man kan köpa med sig minnen och souvenirer som faktiskt är användbara i verkliga livet också.
    Kram

    ReplyDelete
  6. Kristina: Du lär få se den i verkligheten snart säkert :)

    Fröken Isaksson: Haha, ja visst är den kul!

    Sascha: Tackar :)

    fröken Fräken: Eller hur! Då spelar det liksom ingen roll det andra, när man verkligen lever i sina kläder.

    Jess: Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, menar du på något vis att jag inte är normal??

    Ellinor: Ja eller hur, det blir ju dubbel glädje efetrsom man lägger in minnena i prylarna också.

    Kramar alla

    ReplyDelete
  7. Å där är de ju tillslut! Så söta! och med olika motiv på dem också.. kul.

    Å vilket fint blommönster på klänningen och så roligt man kunde ha i den!

    En perfekt vit t-shirt är väl ändå underbart att ha, det gör sån skillnad!

    ReplyDelete